نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

خدمت سربازی دوران طلایی و فرصتی برای خودسازی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جمع سربازان پادگان شهید قاضی طباطبایی تبریز، گفت: خدمت مقدس سربازی و دوران طلایی عمر انسانی در جوانی فرصتی برای خودسازی و تزکیه نفس است.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۲۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام  سید محمدعلی آل هاشم  با بیان اینکه در کنار تشنگی و گرسنگی در ماه رمضان، اعمال صالح را برای آخرت خود باید ذخیره کرد، افزود: برای تشرف و ورود به ماه میهمانی خدا و رمضان و تقرب به درگاه باری تعالی باید  روح و نفس خود را از روزمرگی ها و پلیدی شستشو داد که رجب و شعبان بهترین فرصت برای آن است.

وی ادامه داد: همانطوری که مناسک حج نیز با ترتیب خاصی صورت میگیرد و برای ورود به زیارت خانه خدا باید آمادگی لازم را داشته باشیم، برای ورود به ماه میهمانی خدا هم باید خودمان در ماه های رجب و شعبان آماده کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه از هر کاری که در تضاد آموزه های دینی و اسلامی است، باید اجتناب کرد، اظهارداشت: دوران جوانی طلایی ترین دوران عمر انسان، بهترین زمان برای برای خودسازی و تزکیه نفس است و امروز که شما در لباس مقدس سربازی هستید از این فرصت نهایت استفاده را بکنید.

امام جمعه تبریز با اشاره به اعمال توصیه شده در ماه مبارک رمضان گفت: استغفار و طلب آمرزش گناهان، تلاوت قرآن ، ذکر صلوات بر محمد و آل مطهر ایشان، تکریم و احترام به بزرگترها و مهربانی و آسان گرفتن امورات زیر دستان از جمله اعمالی است که در کنار امساک از خوردن و آشامیدن در ماه رمضان به آن تاکید شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدعهدی های آمریکا و خروج این کشور از برجام و همچنین جنایات اخیر رژیم غاصب اسرائیل در سرزمین های اشغالی در چند روز اخیر گفت: شهادت ۵۲ نفر از فلسطینی های مظلوم و مجروح شدن ۲ هزار نفر دیگر سند جدیدی بر جنایات دردمنشانه این غده سرطانی است و همه ما امید به روزی داریم که وعده الهی مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز بزودی محقق شود و تا چند سال آینده نشانه ای از این رژیم بر روی زمین باقی نماند.

حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز با بیان اینکه تحکیم بنیه های اقتصای مبنای نامگذاری های سال و از دوراندیشی مقام معظم رهبری است، بیان کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد منطق رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال های اخیر بر مبنای اقتصادی از چنان استحکامی برخوردار بوده است که ما امروز نتیجه آن را به خوبی می بینیم.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب در ۱۰ سال گذشته عناوین شعار سال را بر محور اقتصاد مقاومتی و تحکیم بنیان اقتصادی نامگذاری کرده اند از جمله همت مضاعف کار مضاعف، حماسه اقتصادی و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی و غیره این نشان می دهد با درک هوشمندانه طراحی دنیای غرب در وابسته کردن اقتصاد ایران به خارج مرزها و شکل گیری اقتصاد واردات محور به خوبی نقشه دشمن را درک کرده و نسخه لازم را در همان الزامات اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد : اگر در ۱۰ سال گذشته همه قوای کشور و دولت ها با تمام توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی به میدان می آمدند به درجه ای از استحکام به بنیان های اقتصادی می رسیدیم که از تحریم های نظام سلطه و استکبار سر افرازانه و مقتدرانه عبور می کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در حال حاضر باید به درس ها و عبرت های خروج آمریکا از برجام توجه کنیم، تصریح کرد : یکی از این عبرت ها این است که دشمنان هیچوقت قابل اعتماد نیستند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند به لبخند آمریکا و دشمنان نگاه نکنید آنها قابل اعتماد نیستند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: امروز بعد از عهد شکنی آمریکا حتی همه آنهایی که با نیت خیر و با دید مثبت به این مذاکرات، فکر می کردند ادامه این مذاکرات به صلاح کشور است، به این نتیجه رسیده اند که آمریکا قابل اعتماد نیست و اعتماد به آمریکا از همان ابتدا اشتباه بوده است.

ارسال نظرات