مدیر جدید امامزاده سید محمد کججانی تبریز:

دشمنان برای 40سالگی انقلاب توطئه های مختلفی چیده اند

مدیر جدید امامزاده سید محمد کججانی با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: دشمنان برای 40سالگی انقلاب توطئه های مختلفی چیده اند.
کد خبر: ۹۰۹۸۴۰۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام صمد خلیلی افزود: از آن جا که دشمنان انقلاب و نظام برای چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی توطئه چیده اند ضروری است برنامه هایمان در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی گسترده تر باشد.

وی ادامه داد: در این راستا در امامزاده سید محمد کججانی نیز برنامه هایی در حال اجرا بوده و در حال تدارک هستیم.

 حجت الاسلام خلیلی در خصوص سید محمد کججانی تبریز نیزگفت: امامزاده سیدمحمد کججانی یکی از مکان های مذهبی تبریز است که روزانه پذیرای صدها انسان بوده و علاوه بر روزهای عادی هفته، روزهای سه شنبه پذیرای انبوه زایران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از اقصی نقاط استان و سایر شهرهای کشور است.
وی با اشاره به این که خواجه سیدمحمد کججایی از عرفای متقی و مورد احترام زمان خود بود گفت: نسب این امامزاده با 14 واسطه به چهارمین امام شیعیان می رسد که در ذی حجه سال 677 هجری قمری و به سن 63 سالگی در دوران حکومت آباقاخان از ایل مغول دارفانی را وداع و در محل کنونی امامزاده تدفین شد.
حجت الاسلام خلیلی در ادامه به برنامه های فرهنگی و عمرانی پیش رو و نیز اقدامات خود از زمان تصدیش در مدیریت این امامزاده گفت: کمتر از یکماه است که عملا مدیریت این امامزاده را بر عهده گرفته ام و در این مدت تفاهمنامه هایی با برخی از پزشکان خیر ونیکوکار بسته ام که طی آن این پزشکان با حضور در امامزاده اقدام به ویزیت زایرین به صورت رایگان می کنند.
وی ادامه داد: در این راستا با حضور یک دندانپزشک تعدادی از زایرین ویزیت و مقرر شد پزشک مربوطه با تخفیف 50درصدی در مطب اقدام به ویزیت کامل بیماران خود کند. همچنین پزشک طب سنتی و اسلامی نیز در این امامزاده حضور داشته و به زایرین ارائه خدمت می کند.
حجت الاسلام خلیلی یکی از اهداف این اقدامات را جذب زایر دانست و گفت: این امامزاده با وجود این که کرامات بسیاری دارد و این امر برای شخص بنده نیز ثابت شده است مظلوم و غریب مانده است و حتی بسیاری از مردم تبریز از وجود این امامزاده در شهرخودشان خبر ندارند.
وی برگزاری آیین های عزاداری، شب های احیا در ماه رمضان، آیین های جشن و سرور مذهبی، اقامه نمازهای جماعت، سخنرانی و برپایی اردوهای زیارتی دانش آموزان از جمله برنامه های این امامزاده نام برد و گفت: معمولا روزهای سه شنبه تعداد زایرین بسیار بیشتر از روزهای قبل می شود و از اول دیماه نیز به علت اقدامات انجام یافته تعداد زایرین در این روز نسبت به مدت مشابه سال های قبل بیشتر شده است.
وی از دیگر اقدامات خود از زمان تصدیش به مدیریت این امامزاده گفت: در راستای کارهای عمرانی با شهرداری منطقه تفاهمنامه ای منعقد شده که طی آن مقرر شده مسیر امامزاده برای سهولت دسترسی زایرین آسفالت شود که به محض مساعد شدن هوا کارهای عمرانی آن شروع خواهد شد.
وی دعوت از پزشکان عمومی و متخصص، برنامه های تجلیل در روزهای خاص از جمله تجلیل از پزشک، پرستار و خبرنگار در روزهای مربوطه، دعوت از سخنرانان شناخته شده و انقلابیون، راه اندازی هیات های مذهبی در روزهای خاص و پنجشنبه ها، برگزاری دوره های روخوانی قران؛ نظرسنجی از مردم برای رونق گردشگری زیارتی - مذهبی و نیز چاپ بروشور امامزاده را از برنامه آینده خود نام برد.
 امامزاده سیدمحمد کججایی در روستای کججان در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر تبریز در جوار گورستانی که قدمت آن به قرون ششم و هفتم هجری قمری می رسد، واقع و سنگ نوشته های مقبره های آن شاهکاری از هنر حجاری به شمار می رود.
مرقد این عارف دلسوخته به بلندی یک متر در میان نرده زیبایی از سنگ مرمر قرار گرفته و در پای میله مزبور کتیبه ای با مضمون «الله، هذا روضه الفقیر الی الله الکبیر، محمدبن الحاج صدیق بن محمد، فی ذی الحجه سنه سبع و سبعین وستمائه» با حروف نستعلیق به طور برجسته منقوش است.
این مرقد تا سال 1378 شمسی در درون بقعه کوچک از قطعه سنگ های گورستان قرار داشت که به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان و مردم خیر و از محل نذورات مردمی بازسازی و وسعت کنونی این امامزاده به بیش از یک هکتار می رسد.
حیاط بقعه به مساحت سه هزار و 685 مترمربع در ضلع جنوبی حرم واقع است که زایران پس از گذشتن از آن از دو باب ورودی جداگانه برای بانوان و آقایان وارد حرم می شوند که وسعت آن 250 مترمربع است.

ارسال نظرات