خبرهای داغ:
همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری

ایجاد ۷ موقوفه جدید در استان سمنان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری، ۷ موقوفه جدید در شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و میامی ایجاد شد.
کد خبر: ۹۱۲۴۰۰۳
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی اظهار کرد: ارزش ریالی این موقوفات بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال است.
وی افزود: خانم صدیقه قاری مداح در شهرستان سمنان، یک قطعه زمین مزروعی به مساحت ۳۸ هکتار با حقابه را با نیت تامین هزینه‌های قرآنی و فرهنگی امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان و هزینه‌های جاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان وقف کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه این واقف خیراندیش زمین مزروعی دیگری به متراژ ۲۵ هکتار با حقابه را با نیت تأمین هزینه‌های جاری امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان و اجرای برنامه‌های قرآنی اداره اوقاف شهرستان سمنان وقف کرده، عنوان کرد: سومین وقف جدید سال ۹۸ استان سمنان که زمین مزروعی به متراژ ۲۵ هزار مترمربع با حقابه است، با نیت تأمین هزینه ویژه‌برنامه‌های اداره اوقاف شهرستان سمنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، نیز توسط این واقف به ثبت رسیده است.
وی گفت: خانم قاری مداح زمین مزروعی دیگری به متراژ ۶۷۰۰ مترمربع با حقابه را با نیت تأمین هزینه تجهیز خیمه معرفت ویژه‌برنامه‌های سازمان اوقاف در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان سمنان با اولویت امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان و هزینه دارو و درمان افراد بی‌بضاعت وقف کرد.
عرفانی بابیان اینکه پنجمین موقوفه جدید سال ۹۸ استان سمنان در شهرستان میامی ایجادشده، افزود: یحیی فلاحتی ۶ ساعت آب چاه میامی را با نیت تعزیه‌داری شهادت امام جعفر صادق (ع) در میامی وقف کرد.
وی عنوان کرد: عده‌ای از خیرین به‌صورت مشارکتی ۶ دانگ اعیانی موقوفه به مساحت ۱۵۰ مترمربع را با نیت تأمین هزینه‌های آبادانی و ایجاد مراکز عمومی و کمک به فقرا و مساکین و ایتام روستای ملاده در شهرستان مهدیشهر وقف کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: آقاعلی طاهریان نیز ۶ دانگ یک باب آپارتمان مسکونی به متراژ ۶۴ مترمربع را با نیت برگزاری مراسم مذهبی در مسجد جامع سمنان وقف کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها