فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

همه آحاد جامعه ما بسیجی هستند

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، گفت: همه آحاد جامعه ما بسیجی هستند.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۵۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، همایش تیم های بهداشتی درمانی شهید دکتر رهنمون با حضور سرهنگ اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، مسئولین شبکه بهداشت استان و همچنین مسئولین کانون های بسیج جامعه پزشکی کل استان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.

سرهنگ اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، ضمن قدر دانی از همکاری صمیمانه دانشگاه علوم پزشکی با بسیج جامعه پزشکی هرمزگان،عنوان کرد: هرکسی که دلش برای مردم بتپد بسیجی است،خواه کارت داشته باشد یا نداشته باشد.

در حاشیه این همایش دکتر ابراهیم حسن نژاد مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما  عنوان کرد: به مدت 2 سال است که طرح شهید رهنمون از طرف بسیج مستضعفین کشور جهت اجرا اعلام‌شده است و در ذیل این طرح بسیج جامعه پزشکی با در نظر گرفتن جامعه هدفی برای خود در سطح محله، روستا و یا بخشی در مناطق محروم به فعالیت‌های پزشکی عمومی و تخصصی می‌پردازند. این طرح به مدت سه تا پنج سال در منطقه هدف ادامه می‌یابد.

وی، تصریح کرد: در طرح شهید رهنمون گروه‌های پزشکی در بسیج جامعه پزشکی جغرافیای هدف را که ممکن است یک محله، روستا یا بخش باشد را بین سه تا پنج سال در آن منطقه متمرکز می‌شوند تا طول خدمات بهداشتی و درمانی تعریف شده‌تر صورت گیرد؛ یعنی بدانند ابتدا و انتهای هر کار کجا قرار دارد.

وی، گفت: هر تیم تشکیل شده از یک پزشک، یک پرستار، یک مراقب سلامت از رشته‌های بهداشتی و یک کارشناس تغذیه و  همچنین یک نفر مرتبط با سلامت روان که به‌صورت مستمر منطقه را تحت پوشش قرار داده و خدمات مختلف آموزشی، بهداشتی و پیشگیری و درمانی را ارایه می‌دهند.

وی مهم‌ترین هدف این طرح را ارتباط تنگاتنگ اعضای تیم‌ها با مردم منطقه دانست و تأکید کرد: اعضای هر تیم باید به‌عنوان یک بسیجی فعال، دلسوز و مردم‌دوست و با برقراری ارتباط عاطفی با مردم به حل مشکلات آنان بپردازند.

و در ادامه گفت: بسیج جامعه پزشکی از ابتدای وقوع سیل در کشور جز نهاد‌های مردمی بوده است که با شرکت در کمیته بحران در روند خدمت رسانی به سیل زدگان مشارکت داشته است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان با اشاره به اعزام 5 تیم شهید رهنمون برای خدمت رسانی به سیل زدگان گفت: بیشتر فعالیت اعضای بسیج جامعه پزشکی در امداد رسانی به سیل‌زدگان استان خوزستان شهرستان کارون بوده است.

ارسال نظرات