آیت الله خاتمی:

دهه ولایت فرصتی برای تبیین مکتب تشیّع و اهل بیت(ع) است

عضو هیئت رئیسه مجلی خبرگان با بیان اینکه نظام ما، نظام شیعه است و مکتب ما مکتب منطق است و برای اثبات تشیّع نیاز به غیر منطق نیست، اظهارداشت: دهه ولایت فرصتی برای تبیین مکتب تشیّع و اهل بیت علیه السلام است.
کد خبر: ۹۱۶۱۰۰۵
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله سیداحمد خاتمی در دیدار با روسا و دبیران نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر استان و اعضای ستاد صالحین استان با امام جمعه تبریز افزود: امروز در رابطه با تشیع تقیه نداریم و به دنیا می‌گوییم ما شیعه هستیم و شیعه غدیری و با کسی در این رابطه تعارف نداشته و تجسم اسلام ناب محمدی را نیز در این مسیر می‌بینیم.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین اعتدال است یعنی هم شادی به جا و اشک هم به جا دارد،  خاطرنشان کرد: از آنجایی که در هیچ یک از روزهای سال به اندازه روز غدیر دعوت به شادی نشده‌اید صلوات فراوان بفرستید لباس نو بپوشید و خانواده را شاد کنید و از حالا کشور را به فضای شادی ببریدتاهمه بدانند در کنار قصه غم انگیز عاشورا شادی هم در ما دیده می شود.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: امروز در رابطه با تشیع تقیه نداریم و به دنیا می‌گوییم ما شیعه هستیم و شیعه غدیری و با کسی در این رابطه تعارف نداشته و تجسم اسلام ناب محمدی را نیز در این مسیر می‌بینیم. 

وی همچنین با بیان اینکه غدیر را فقط به گذشته متعلق ندانیم و به غدیر روز یعنی (ولایت‌فقیه )متصل کنیم ، افزود: ذات غدیر سیاسی است و ولایت مطلقه فقیه ما همان بحث غدیر است و نبایستی غدیر را بریده از نظام و اسلام ادا کنیم.

آیت الله خاتمی در بخش پایانی سخنان خود، گفت: نشاطی را که الان در تبریز میبینم دوره طلایی می‌دانم که با وجود حضرت حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ایجاد شده و نشاطی که در حوزه‌های علمیه وجود دارد نویدبخش بازگشت افتخار آفرین گذشته است چون آذربایجان نشان داده، در هر عرصه ای وارد شود به قلّه می رسد.

ارسال نظرات