خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین

آمار ۱۸ درصدی طلاق در شهرستان البرز

بیدخام گفت: در شهرستان البرز که فاقد سامانه است، ۱۸ ممیز ۶ دهم افزایش طلاق داشته و در قزوین که دارای سامانه تصمیم است کاهش طلاق وجود داشته است و اگر سامانه تصمیم در شهرستان البرز نیز راه اندازی شود مطمئنا موجب کاهش طلاق خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۰۷۵۳۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قزوین که به ریاست استاندار قزوین در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد با اشاره به سامانه تصمیم بیان کرد: سامانه تصمیم طرحی است که متقاضیان طلاق ابتدا بایستی اینترنتی در این سامانه ثبت نام نمایند وسپس باوقت قبلی داده شده از سامانه تصمیم، به اداره بهزیستی شهرستان مراجعه نمایند و در جلسه غربالگری شرکت نمایند.

وی طلاق را یکی از معضلات اصلی کشور در سالهای اخیر عنوان کرد و افزود: با راه اندازی مراکز سامانه تصمیم در شهرستانها خوشبختانه شاهد کاهش طلاق در استان بوده ایم ولی در البرز که فاقد سامانه تصمیم است آمار طلاق افزایش داشته است ‌. ضروری است که در این شهرستان هم سامانه تصمیم راه اندازی شود.

 

این مسوول بیان کرد: آمارها نشان می دهد که با فرهنگ سازی، مشاوره و با فراگیری مهارت های فردی، زندگی زوجین ثبات بیشتری می یابد و باعث تقویت بنیان خانواده می شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: بزرگترین مزیت این طرح آن است که متقاضیان طلاق از ابتدا وارد فضای قضائی و دادگستری نمی شوند و سعی می شود فشار روانی زوجین در بهزیستی ومراکز مشاوره کاهش یابد ودر صورت عدم سازش زوجین پس از دفتر خدمات الکترونیک قضائی می توانند شکایات و یا دادخواست حقوقی را طرح نمایند.

بیدخام در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه تصمیم در استان قزوین اضافه کرد: با اعتبارات داخل استان سامانه تصمیم به جز شهرستان های آوج و البرز راه اندازی شد.

وی افزود: وجود سامانه تصمیم در استان بسیار موثر است به طوری که در شهرستان البرز که فاقد سامانه تصمیم است، ۱۸ ممیز ۶ دهم افزایش طلاق داشته و در قزوین که دارای سامانه تصمیم است کاهش طلاق وجود داشته است و اگر سامانه تصمیم در شهرستان البرز نیز راه اندازی شود مطمئنا موجب کاهش طلاق خواهد شد.

 

کاهش تولدها در قزوین

در ادامه حسن وفائی دیلمی مدیر کل اداره ثبت احوال استان قزوین با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان قزوین یک‌میلیون و دویست و ۷۳ هزار نفر بود؛ اعلام کرد: جمعیت استان تا پایان شهریور امسال به یک‌میلیون و ۳۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

این مسئول بیان کرد: طبق پیش‌بینی مرکز آمار و براساس الگوهای آماری سال‌های قبل پیش‌بینی می‌شود جمعیت استان قزوین در سال ۱۴۰۰ به یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار نفر و در سال ۱۴۳۰ نیز به یک‌میلیون و ۹۷۰ هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۳۰ کودکان صفر تا ۱۴ سال در حدود ۱۴ درصد و جوانان نیز در حدود ۱۶ درصد خواهند بود؛ ادامه داد: همچنین جمعیت میان‌سال به ۳۷ درصد و جمعیت بالای ۶۵ سال در حدود ۳۵ درصد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قزوین تأکید کرد: این آمار نشان‌دهنده کاهش تعداد کودکان و جوانان و افزایش تعداد افراد میان‌سال و مسن در سال ۱۴۳۰ خواهد بود؛ لذا باید از هم‌اکنون نسبت به مواردی چون نگهداری، تأمین حقوق شهروندی، بهداشت و سلامت این افراد و خدماتی که کهن‌سالان نیاز دارند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و خدمات لازم پیش‌بینی شود.

وفایی اظهار کرد: از مجموع ولادت های ۹ ماهه کشور در سال گذشته ۲۱ هزار و ۹۱۶ ولادت یعنی ۲ ممیز یک دهم درصد مربوط به ازدواجهایی بوده که در همان سال صاحب فرزند شده اند. در استان ما از ۱۴هزار ۲۹۵ ولادت مربوط به تولد در سال اول ازدواج می باشد و در یکساله ها ۷۵۶ ولادت ثبت شده که حدود ۶۸ درصد آمار کشوری است و همچنین بیش از سه درصد افزایش فوت و نیز روند کاهش تولد در استان مواجه بودیم.

 

1010گ30ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها