گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست

برآنيم به همت شما عزيزان در بخش ثابت "الگوهاي جاويد" در سايت استاني به معرفي و استعانت بيشتر از راه و مسير نوراني شهدا اقدام نماييم.در اولين بخش، فرازهايي از زندگي و تلاش هاي شهيد سرافراز دكتر عبدالحميد ديالمه از شهداي فاجعه 7 تير 60 تقديم شده است.
کد خبر: ۹۲۰۸۵۴۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، برآنيم به همت شما عزيزان در بخش ثابت الگوهاي جاويد به معرفي و استعانت بيشتر از راه و مسير نوراني شهدا اقدام نماييم.در اولين بخش از اين اقدام فرازهايي از زندگي و تلاش هاي شهيد سرافراز دكتر عبدالحميد ديالمه از شهداي فاجعه 7 تير 60 تقديم شما بزرگوران شده است.
در ادامه از سخنان حكيمانه مقام معظم رهبري؛ امام خامنه اي عزيز(مدظله العالي) جهت بهره مندي بيشتردر اين خصوص نيز تقديم نگاه هاي گرم شما خوبان مي شود:
گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست

"شهید، چیز عظیم و حقیقت شگفت‌آوری است. ما چون به مشاهده شهدا عادت کرده‌ایم و گذشتها و ایثارها و عظمتها و وصایا و راهی که آنها را به شهادت رساند، زیاد دیده‌ایم، عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی برایمان مخفی میماند؛ مثل عظمت خورشید و آفتاب که از شدّت ظهور، برای کسانی که دائم در آفتابند، مخفی میماند.

در دوران گذشته، وقتی که یک نمونه از این نمونه‌های شهدای امروز ما، از تاریخ صدر اسلام انتخاب و معرفی میشد و شرح حال او بیان میگردید، تغییر واضح و شگفت‌آوری در دلها و جانها و حتی در همها و نیّتها به وجود میآورد. هر یک از این ستارگان درخشان، میتواند عالمی را روشن کند. بنابراین، حقیقت شهادت حقیقت عظیمی است."
نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره‌های گرامی را بگیرد
"یاد شهیدان نباید در جامعه‌ی ما از ذهنیتها خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت. یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید؛ در همه‌ی استانهای کشور این معنا وجود دارد. بیست و سه هزار شهید استان خراسان بزرگ - شامل سه استان کنونی - یکی از برجسته‌ترین و بزرگترین رقمهای افتخارآفرین است. نگذارید غبارهای فراموشی - که عمداً گاهی این غبارها را میخواهند بر روی این خاطره‌های گرامی بپاشند و قرار بدهند - روی این خاطره‌های گرامی را بگیرد؛ زنده نگه دارید. مسئولان هم بایستی این کار را بکنند؛ مسئولان بنیاد شهید هم موظفند؛ مسئولان دستگاههای دیگر دولتی و عمومی هم وظیفه دارند. خود خانواده‌ها هم در محیطهائی که شعاع نفوذ و سلطه‌ی آنهاست، این کار را انجام بدهند. از نام شهید و از افتخار به شهید هرگز غفلت نکنید. تبلیغات عنادآمیز دشمنان سعی کرده‌اند که ارزشهای شهید را بتدریج کم کنند و در مواردی به ضد ارزش تبدیل کنند! این در کشور ما اتفاق افتاد؛ این سعی انجام گرفت؛ البته خنثی شد. اما عده‌ای این قدر وقاحت ورزیدند که نام شهدا و اصل شهادت را زیر سئوال ببرند."

منبع:  http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=29731

لينك الگوهاي جاويد_شهيدديالمه:

https://basijnews.ir/fa/news/9208521

ارسال نظرات
پر بیننده ها