فرمانده سپاه ‌هرمزگان در گفت‌وگو با بسیج:

بسیج تمام دستگا هها ، تجهیزات و ماشین آلات لجستیکی و مهندسی سپاه برای یاری رساندن به سیل زدگان

فرمانده سپاه ‌استان هرمزگان با اشاره به اعزام نیروهای جهادی برای کمک به سیل‌زدگان ‌گفت: تجهیزات و ماشین آلات لجستیکی و مهندسی سپاه به منظور بازگشایی مسیرهای مواصلاتی ‌در ‌جاسک و بشاگرد به این مناطق گسیل شد.
کد خبر: ۹۲۰۹۵۲۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

سردار اباذر سالاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در مناطق سیل زده شهرستان جاسک در تشریح میزان خسارات وارده به مناطق سیل‌زده اظهار داشت: میزان تخریب‌ها به‌ویژه در شهرستان جاسک و روستاهایی منتهی به این شهرستان بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: میزان خسارات در تعدادی از روستاها بسیار بالا‌ست به صورتی که باعث تخریب کامل برخی از منازل مسکونی شده ‌و در بعضی دیگر خانه‌های روستانشینان مملو از گل و لای شده و در حال حاضر غیرقابل اسکان است.

فزماند سپاه امام سجاد استان هرمزگان با بیان این‌که این منازل قابل مرمت و تعمیرند، اضافه کرد: مساجد، مدارس و اماکن عمومی نیز از گزند سیل در امان نمانده‌اند و تعدادی از این اماکن دچار آسیب و تخریب شده‌اند.

وی با اشاره به امدادرسانی نیروهای سپاه امام سجاد به مناطق سیل‌زده استان بیان کرد: از همان ابتدای جاری شدن سیل در مناطق شرقی استان، نیروهای سپاه امام سجاد به یاری مردم این منطقه شتافتند و به امدادرسانی و نجات جان مردم سیل‌زده پرداختند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) بندرعباس با بیان این‌که شخصا با حضور در این مناطق به بررسی و برآورد شرایط و نیازمندی‌ها پرداختم، خاطرنشان کرد: عمده اولویت مناطق سیل‌زده نیاز به حضور نیروهای جهادی در روستاها و شهرستان‌های آسیب‌دیده بود تا بتوان منازلی که دچار خرابی شده‌اند را برای اسکان عزیزان بازسازی کرد.

وی ادامه داد: در خصوص برخی از منازلی که قابل اسکان هستند نیز با خارج کردن گل و لای بتوان فضایی را ایجاد کرد که شهروندان بتوانند به محل زندگی خود باز گردند.

سردار اباذر سالاری بیان کرد: تعدادی چادر نیز برای رفاه حال مردم سیل‌زده از طرف هلال احمر استان توزیع شد اما به جهت این‌که اهالی روستاها تمایل داشتند در منازل خود اسکان داشته باشند، بنا بر این شد که با کمک نیروهای جهادی فضایی ایجاد شود تا خود خانه‌های روستا قابل اسکان باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه برای این کار نیروهای جهادی از شهرستان‌های سراسر استان به مناطق سیل‌زده اعزام شده بودند که اگر لازم باشد نیروهای جهادی بیشتری از مجموعه سپاه به این مناطق اعزام خواهند شد.

فرمانده سپاه امام سجاد با بیان اینکه خوشبختانه برای امدادرسانی و کمک به مناطق سیل‌زده استان همکاری و هماهنگی بسیار مطلوبی میان ارگان‌های دولتی و نیروهای نظامی در استان شکل گرفته است، گفت: نیروهای دریایی سپاه و تجهیزات این مجموعه بسیار در این اتفاق مثمر ثمر واقع شده‌اند و با کمک نیروهای هلال احمر و سازمان‌های دولتی تلاش داریم به هدف واحد که همان ساکن کردن مردم در منازلی که قابل اسکان هستند در کوتاه‌ترین زمان، برسیم.

وی اذعان داشت: مسائلی که باید در آینده دنبال کنیم این است که بعضی از این روستاها که در مسیر سیلاب قرار دارند باید انتقال پیدا کنند که این موضوع از نظر فنی و مهندسی باید بررسی شود که این موضوع با همت مسکن شهرسازی و بنیاد مسکن و مسئولان امکانپذیر است چرا که قطعا شاهد رخداد دوباره سیلاب در این مناطق خواهیم بود.

فرمانده سپاه امام سجاد در ادامه به تشریح لوازم اولیه مورد نیاز مردم سیل‌زده مناطق شرق استان پرداخت و گفت: عمده لوازم زندگی این مردم زیر گل‌و‌لای مدفون شده و نیازمندی‌های آن‌ها در حال حاضر امکانات اولیه زندگی است و لوازمی همچون موکت، پتو، امکانات گرمایشی، اقلام غذایی و... نیاز اساسی و ضروری این مناطق است.

وی ادامه داد: در شهرستان بشاگرد برخی از امکانات و لوازم به وسیله بالگرد با همکاری نیروی دریایی سپاه و هلال احمر انتقال داده شده و اقدامات لازم جهت امدادرسانی به این منطقه در حال انجام است ولی با توجه به اینکه راه‌های مواصلاتی به روستاها از بین رفته است، اولویت ما بازسازی این مسیرها و اعزام تیم‌ها و ماشین‌آلات مورد نیاز به این مناطق است.

سردار سالاری خاطرنشان کرد: برای این امر باید دستگاه‎‌های دولتی کمک کنند تا ما نیز بتوانیم گوشه‌ای از کار را بگیریم تا راه‌های روستایی بشاگرد بازگشایی شود تا بتوانیم به این مناطق امدادرسانی کنیم و امکانات لازم را به این مناطق برسانیم.

وی با بیان اینکه سپاه امام سجاد امکانات خود در راستای حل معضلات مردم سیل‌زده به کار گرفته است، تصریح کرد: یکی از معضلات ما در شهرستان بشاگرد کمبود امکانات مهندسی و لجستیک است که تقاضا داریم دستگاه‌های مختلف و خیرین و کسانی که امکانات لجستیکی در اختیار دارند، در این راستا کمک کنند تا مشکلات مردم را برطرف کنیم.

ارسال نظرات