مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سیستان و بلوچستان در گفتگو با «بسیج» خبر داد:

توزیع روزانه ۱۰هزار پرس غذای گرم در میان سیل زدگان سیستان و بلوچستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: گروه های جهادی تلفیقی شیعه و سنی در کنار هم با تقویت روحیه جهادی و انقلابی شبانه روز به مردم سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان خالطانه کمک کردند.
کد خبر: ۹۲۰۹۷۹۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم در میان سیل زدگان سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود و برادران و خواهران جهادگر شیعه و سنی در کنار هم، در حال کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند.
علی‌اکبر جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به حجم بالای نزولات جوی در سیستان و بلوچستان گفت: این میزان بارندگی در سی سال گذشته در این استان بی‌سابقه بوده است به‌طوری‌که در یک روز، به‌خصوص در منطقه بلوچستان، به اندازه یک سال بارندگی داشتیم.

وی در خصوص شرایط فعلی سیل در این استان گفت: ۳۵۰ روستا راهشان قطع شده و هنوز راه ارتباطی با آن‌ها نداریم که با بالگرد و قایق به آن‌ها امدادرسانی می‌شود. ۱۳ شهرستان درگیر سیل شده‌اند؛ در ۱۲۰ روستا قطع برق داشتیم و زیرساخت‌های موجود را آب برده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از کمک‌رسانی و خدمات‌دهی یک هزار و ۵۰۰ نفر از نیرو‌های امدادرسان در قالب ۶۵ گروه جهادی، به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: از همان ساعات اولیه نیرو‌های سپاه سلمان با تمام ظرفیت‌های موجود خود اعم از پاسداران و سربازان و گروه‌های جهادی و بسیج و حتی نیرو‌های رزمی که امنیت مرز را بر عهده دارند به صورت ویژه وارد عمل شده و در امور توزیعی و دیگر امور ضروری خدمت‌رسانی کرده‌اند.

جعفری با بیان اینکه جهادگران شیعه و سنی در کنار هم در حال کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند، اظهار کرد: در امر کمک‌رسانی به سیل‌زدگان نیرو‌های سپاه استان‌های همجوار همچون خراسان جنوبی، اصفهان و کرمان ما را یاری داده‌اند.

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان ۱۰ تیم تخصصی پزشکی و دامپزشکی از نیرو‌های این سپاه در منطقه حضور دارند. همچنین یک دستگاه بالگرد و ۷۵ دستگاه خودرو‌های تاکتیکی سنگین و نیمه سنگین سپاه استان سیستان و بلوچستان مشغول عملیات هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه منازل بسیاری از ساکنان منطقه آسیب جدی دیده و از نظر لوازم زندگی در مضیقه شدید هستند ادامه داد: هزار سری بسته کامل لوازم اولیه خانگی شامل اقلامی مثل پیک نیک، روفرشی، بخاری، ظروف پخت و پز، ظروف آشپزخانه تحویل آسیب‌دیدگان سیل شده است و تاکنون ۵ هزار تخته پتو در بین مردم توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت:: بالغ بر ده هزار بسته معیشتی در حال توزیع در مناطق آسیب‌دیده از سیل است. نواحی بسیج و گروه‌های جهادی ما، در حال طبخ و توزیع روزانه ده هزار پرس غذا در بین مردم سیل‌زده هستند.

وی در مورد ارزش ریالی هزینه اقدامات صورت‌گرفته تاکنون هم توضیح داد: مجموعاً سه میلیارد تومان تاکنون برای خدمات و اقلام ارائه شده به مردم سیل‌زده هزینه شده است.

جعفری گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی اقلام خوراکی خشک مثل بیسکویت، کنسرویجات، حبوبات، روغن، البسه گرم، پتو و چادر، وسایل بهداشتی برای بانوان و آقایان، شوینده‌های بهداشتی، و اقلام دیگری مثل کیسه فریزر، کیسه‌زباله، ظروف یک‌بارمصرف، پلاستیک‌های عایق برای پوشش سقف، مصالح ساختمانی از مهم‌ترین نیاز‌های فعلی مردم سیل‌زده استان است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: هم‌وطنان عزیز برای اهدا و ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی خودشان می‌توانند به تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور مراجعه نمایند.

وی در پایان گفت: در مرحله بعد از امدادرسانی و پس از فروکش کردن آب، با شناسایی انجام‌شده، بازسازی مناطق آسیب‌دیده، با اولویت‌بندی حتماً در برنامه‌های بسیج سازندگی خواهد بو
ارسال نظرات