آخرین وضعیت بشاگرد پس از سیلاب؛

سبزپوشان سپاه، ناجیان مردم در زمستان سرد و سیلابی هستند

بیش از ۱۱ روز از سیل در بشاگرد می گذرد و همچنان پاسداران سپاه و بسیج شبانه روزی در حال خدمات رسانی و بازگشایی راه ها بوده اند با این وجود تا کنون از ۹ روستای این شهرستان هیچ خبری نیست.
کد خبر: ۹۲۱۰۱۸۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛بیش از یازده روز از سیل درشهرستان بشاگرد می گذرد؛ تقریبا تمام روستا های این منطقه کوهستانی پس از سیل از دسترس خارج شده و زیر ساخت های جاده ای در بیش از ۴۰ روستا به کل نابود شده است.

راه های خاکی که تنها مسیر ارتباطی به روستا ها بود اکنون به باتلاقی از گل و لای تبدیل شده و مردم در روستا های سیل زده، بدون آذوقه و امکانات رفاهی و گرمایشی حبس شده اند.

تجهیزات راهداری از جمله بولدوزر و کامیون ها که انگشت شمار هم می باشند در راه های باتلاقی فرو رفته که با این حال بازگشایی این مسیر ها در هفته های اخیر غیرممکن است.

از ۹ روستای این شهرستان با گذشت حدود دو هفته از سیلاب هنوز هیچ خبری نیست و برق، آنتن تلفن همراه آن ها قطع بوده که فقط از طریق بالگرد به برخی از آن ها مقداری آذوقه رسانده شده است.

به دلیل همزمان بودن این سیل با سیلاب استان خوزستان، و تمرکز کم رسانه ها به شرق هرمزگان، کمک های مردمی بسیار کم بوده و تنها سپاه پاسداران با همکاری هلال احمر آذوقه را به روستا ها می رسانند.

سبز پوش سپاه پاسداران و بسیج، از جمله یاری کنندگان مردم بشاگرد در سیل اخیر هستند که با دست خالی به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی در این منطقه می باشند.

پاسداران سپاه که از شروع سیلاب تیم های خود را با پای پیاده به روستا ها فرستادند تا پس از بازرسی وضعیت بحرانی مردم، خدمات لازم را به آن ها ارائه کنند، همچنان در کنار مردم بوده و می توان آن ها را اصلی ترین ناجیان روستا نشینان در این بحران دانست.

 

ارسال نظرات