کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با بسیج:

حضرت زهرا(س)اسوه حیات طیبه /این بانوی بزرگ اسلام مظهر فضل، دانش، کمال، تعهد و ایمان است

به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حجت الاسلام رئوف کریمی درجمع پاسداران سپاه محلات گفت: زندگی حضرت فاطمه علیهاالسلام سراسر نور و پر از معنویت بود. او توانست در خانه کوچک خود، با تمام مشکلات، به عرفان کامل برسد. وی به جایی رسید که جبرئیل امین بر او نازل می‌شد.
کد خبر: ۹۲۱۱۸۸۷
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ حجت الاسلام کریمی گفت:امروز باید زن و مرد به این زوج ملکوتی اقتدا کنند و هر دو به معراج عرفان، معنویّت و سیر و سلوک برسند.

وی اظهارکرد:پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمود:: دخترم فاطمه، سرور زنان جهان از اوّلین و آخرین است. هنگامی که او در محراب عبادت می‌ایستد، هفتاد هزار فرشته از فرشتگان مقرّبین بر او سلام گفته و همان ندایی را که به مریم می‌گفتند، به فاطمه علیهاالسلام می‌گویند که: اِنَّ اللّهَ اصطَفاکِ و طَهَّرَکِ واصْطفاکِ علی نِساءالعالمینَ

کارشناس مذهبی  تصریح کرد: حضرت زهرا، تنها یک شخص نیست که در شرایط ویژه‌ای می‌زیسته و عمری کوتاه داشته است بلکه شخصیتی است که در تاریخ اسلام و انسان جایگاهی بس بلند دارد. نحوه برخورد پیامبر (ص) با آن عزیز نشانه جایگاه والای او است. همچنین آنچه از گفتار این بانوی بزرگ بجا مانده یا از کردار او برای ما روایت کرده‌اند هرچند به لحاظ کمی زیاد نیست، ولی به لحاظ کیفی نشان دهنده فضل، دانش، کمال، تعهد و ایمان استوار و انسان دوستی او و در رأس همه پرستش خداوند منان است.

وی گفت: زهرا (ع) یک الگو است نه فقط برای زنان که برای انسانیت؛ و پیرو پیامبر و زهرا البته هدف نهایی خود را خدا قرار می‌دهد و این بزرگواران را به عنوان بندگان ویژه و برگزیده خداوند که در همین کره خاکی می‌زیسته‌اند الگوی حرکت مدام ما به سوی قله کمال قرار داده‌اند.
حجت الاسلام کریمی درپایان تاکید کرد که از دامن همین انسان کامل (حضرت فاطمه زهرا) بود که انسان‌های مثل سرور جوانان اهل بهشت حضرت امام حسن (ع)، حضرت امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) پا به عرصه وجود گذاردند و جهان را دگرگون کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار