تبیین علل ترور سردار سلیمانی و تحلیل آینده منطقه پس از شهادت سردار

هادی سیاسی سپاه امام رضا(ع) به تبیین و تشریح ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و تحلیل آینده منطقه بعد از شهادت سردار پرداخت.
کد خبر: ۹۲۱۱۸۹۴
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ نشست بصیرتی با حضور دکتر بازیادهادی سیاسی در جمع پرشور خواهران بسیجی و فعالان عرصه فرهنگی در سالن اجتماعات سپاه ناحیه میثم مشهد برگزار شد.

بازیاد؛ هادی  سیاسی سپاه امام رضا(ع) با تسلیت و تعزیت شهادت حضرت فاطمه (ع) و سرداران آسمانی اسلام و ایران شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و سایر شهدای کاروان اسمانی نکاتی درباره علل  ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و تحلیل آینده منطقه بعد از شهادت سردار  بیان نمود.

وی پنج علت اصلی را در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی موثر شمرد و افزود:  عدم پاسخ به حملات اسرائیل به پایگاه‌های سوری و ایرانی را در ترور شهید سلیمانی نباید نادیده گرفت، وقتی ده‌ها بار به تو حمله می‌شود و صد‌ها نفر کشته می‌شوند و جوابی داده نمی‌شود، و تصمیم قاطع گرفته نمی‌شود به این می‌انجامد که سیگنال ضعف می‌فرستیم و اخرش به ترور حاج قاسم منتهی می‌شود که هرگز نمی‌توان ترور او را جبران کرد.

این هادی سیاسی ادامه داد: آل سعود و امریکا انقدر از حملات عظیم انصار الله یمن به ارامکو زخم خورده بودند که حاضر شدند صد‌ها میلیارد و حتی تمام داشته‌های خود را خرج کنند تا فقط بتوانند از کسی که فکر می‌کنند طراح حملات ارامکو بود انتقام بگیرند. ان‌ها اصلا باور نمی‌کنند یا نمی‌خواهند باور کنند انصار الله به ارامکو حمله کرده است و همه چیز را از چشم ایران و حاج قاسم می‌بینند. با قاطعیت می‌گویم نقش و تاثیر ال سعود در این ترور تعیین کننده بود و آمر قتل حاج قاسم؛ بن سلمان و مباشر آن ترامپ بود و در اینده این ادعای یقینی من اشکار خواهد شد.

وی در خصوص سوم علت شهادت سردار سلیمانی ابراز داشت: نقش و تاثیر شکست داعش در این ترور و نیز پروژه اینده جبهه باطل برای خروج گروه دیگری از افراطیون و نگرانی غرب از نقش و قدرت حاج قاسم برای شکست آنها داعش حاصل ده‌ها سال کار فکری و مالی و استراتژیک و اینده نگرانه غرب بود و شکست دادن آن و بر باد رفتن صد‌ها میلیارد هزینه، غرب را بسیار عصبی کرده بود. ان‌ها در ایجاد داعش محکم کاری کرده بودند و داعش قرار بود زمینه ساز و دست بزن غرب برای تسلط بر انرژی منطقه و توسعه اسرائیل ولو توسعه آن و تسلط بر میادین نفت و گاز منطقه داعش را ایجاد کرد و حاج قاسم و ایران با شکست داعش همه امید‌های آن را بر باد داد. سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس کینه‌ای عمیق در دل غرب و ال سعود گذاشته بودند که این پروژه را به شکست کشانده اند.

بازیاد ادامه داد:  هدف امریکا و اسرائیل و ارتجاع منطقه برای قطع اتصال سرزمینی جبهه مقاومت دلیل دیگری بود و این موضوعی است که بار‌ها به ان اشاره کرده ام و برای خروج گروه اینده افراطی طرفدار غرب باید به هر قیمتی این اتصال سرزمینی قطع شود و حضور امریکا در سوریه فقط برای تسلط بر نفت نیست و هدف فعلی ان قطع ارتباط سرزمینی محور مقاومت است که در جای خود راهبردی و حساس است و بحث مرگ و زندگی است.

وی تصریح کرد:  وحدت به وجود آمده بین دو ملت و دولت ایران و عراق که شکوه آن را می‌توان همه ساله در اربعین حسینی درعراق دید، حکام کم خرد عربی در راس ان ال سعود ودنبال رو‌های او و همچنین غرب که میدید سلطه اش دارد در منطقه به ویژه در عراق از دست میرود باعث شد، این خطای استراتژیکی را اتخاذ کنند، ولی خون حاج قاسم از خود حاج قاسم تاثیر گذارترشد. باعث وحدت بیشتر دو ملت ایران و عراق بلکه باعث وحدت در جهان اسلام شد.

این هادی سیاسی گفت: امریکا و هم پیمانانش نه تنها به اهداف خود دست پیدا نکردند بلکه دیگر در منطقه جای ندارند و با تصویب پارلمان عراق ان‌ها به عنوان اشغال گر در عراق محسوب می‌شوند و این مصداق بارز آیه شریفه قران کریم است که می‌فرماید (مکروا مکرلله و الله خیرالماکرین).

وی در انتها با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلام و مجلس خبرگان گفت: مجلس و نماینده خوب، می‌تواند گره گشای مشکلات اقتصادی مردم باشد و پیام مقاومت ملت ایران را به همه دنیا برساند.

این هادی سیاسی با بیان اینکه شورای نگهبان، مسئولان برگزاری انتخابات و مردم هر کدام وظیفه‌ای مهم و اثر گذار در برگزاری انتخابات دارند، افزود: شورای نگهبان دقت کافی در بررسی صلاحیت‌ها را انجام می‌دهد و در برخورد با فساد اقتصادی، فساد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت هیچ تعارفی ندارد.

وی گفت: هیات‌های نظارت اجرایی و مسئولان برگزاری انتخابات مثل همیشه، باید برای درست برگزار کردن انتخابات و صیانت از آراء مردم حساسیت لازم را داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها