خبرهای داغ:

عدم مرجعیت واحد در فرهنگ کشور/کمتر از یک هفتم بودجه فرهنگی در دست وزارت فرهنگ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با انتقاد از عدم مرجعیت واحد در فرهنگ کشور گفت: کمتر از یک هفتم بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۱۵۷۹۱
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین فضیلت در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به ۱۶ وظیفه در خصوص رسانه که محول به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: ما حاضر به تنفیذ این اختیارات به خانه مطبوعات هستیم، اما خودشان نخواستند حتی آگهی‌های مطبوعات و حتی مبلغی را به حساب خانه مطبوعات واریز کردیم تا به عنوان هدیه روز خبرنگار به خبرنگاران واگذار کند که هنوز انجام نشده است.
وی با تاکید بر گفتمان سازی در امر مطبوعات و اختصاص آگهی و جریان سازی در سطح استان گفت: همه باید کنار هم به همراه رسانه‌ها برای حل مشکلات باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه قانون مداری گفتنش راحت است، اما عملش سخت است و باید همه کمک کنند قانون حرمتش حفظ شود افزود: بنده موضوع آگهی‌ها را در شورای اطلاع رسانی و شورای ادارای استان مطرح خواهم کرد و باید بدانیم و بدانید که موضوع آگهی‌ها را قانون مشخص کرده است.
وی با اشاره به مشکلات این اداره کل گفت: ما در مرکز استان اداره نداریم و اداره کل مسئولیت اداره شهرستانی را انجام می‌دهد و کمبود نیرو داریم و با افزایش حجم برنامه ها، اما در هر حوزه فقط یک کارشناس بیشتر نیست و باید همه کمک کنند.
فضیلت با بیان اینکه فضای مجازی رقیب نشریات کاغذی شده است بر در حال گذر بودن از این مقوله تاکید کرد و تصریح نمود تا بتوانیم جمع این دو را داشته باشیم.
وی با گلایه از اینکه مرجعیت فرهنگی جامعه در دست دستگاه مشخصی نیست افزود: اکنون مرجعیت شناخته شده‌ای در موضوع فرهنگ نداریم و پذیرفته نشده است و برای اینکه در حوزه فرهنگ حرفی برای گفتن باشد باید مرجعیت فرهنگ را یک دستگاه داشته باشد.
وی با تاکید بر اهمیت موضوع مرجعیت فرهنگی گفت: نبودن یک دستگاه فرهنگی واحد در بین دستگاه‌های فرهنگی و تبعیت همه از آن باید مورد دقت و توجه رسانه‌ها قرار گیرد.
وی بر استمرار آموزش‌های علوم ارتباطی و فعالان رسانه‌ای در این اداره کل تاکید کرد باز به موضوع مرجعیت فرهنگی مشخص و تمکین همه از آن برای حل بخشی از این معضلات تاکید کرد و گفت: باید مرجعیت فرهنگی ارشاد پذیرفته شود و نباید کمتر از یک هفتم بودجه فرهنگی کشور سهم آن باشد.
در این نشست که با سوالات متعدد خبرنگاران شاهرودی همراه بود موضوعات مختلفی در باب مشکلات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و کیوکسداران مطرح شد که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قول پیگیری آنها را داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها