خبرهای داغ:
از امروز؛

آزمایش تشخیص کرونا در تبریز انجام می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از انجام آزمایش کرونا در این شهر از روز دوشنبه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۰۵۳۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عباسعلی درستی، گفت: آزمایش تشخیصی ویروس کرونا از امروز در تبریز انجام می‌شود، پیش از این آزمایش‌ها در تهران انجام می‌شد اما از روز دوشنبه، به دلیل توان علمی و امکانات آزمایشگاهی تبریز، آزمایش مربوط به این بیماری در تبریز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه تشخیص و آزمایش ویروس کرونا افزود: بیماران مشکوک به کرونا بر اساس ۳ اندیکاسیون اکسیژن موجود در خون (spot) کم‌تر از ۹۴ درصد، تعداد تنفس بیش از ۲۴ و وجود علائم ویروسی در تصویر تهیه شده از سینه ارزیابی می‌شوند.

درستی در ادامه با اشاره به کمبود ماسک در داروخانه‌ها، ابراز داشت: میزان سهمیه ماسک دانشگاه علوم پزشکی تبریز تا پس فردا اعلام می‌شود و ماسک‌های خریداری شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، در اختیار استان قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه کرونا یک بیماری ویروسی است، ابراز داشت: این بیماری قابل پیشگیری و کنترل است، باید هوشیار بوده و با رعایت نکات بهداشتی، راه‌های انتقال آن گرفته شود.

درستی با بیان اینکه ۸۵ درصد موارد این بیماری نیاز به بستری ندارد، افزود: این بیماری تقریباً علائمی مشابه سرماخوردگی دارد، تب و سرفه، تنگی نفس، سختی تنفس و دردهای عضلانی و آبریزش بینی از جمله علائم آن است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲ یا ۳ درصد موارد مبتلا به مرگ می‌شود، تاکید کرد: افرادی که با ترشحات فرد آلوده به ویروس تماس داشته باشد، به این ویروس مبتلا می‌شوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، این بیماری بیشتر در گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال و افراد مسن، افراد با بیماری‌های مزمن تنفسی و قلبی و افراد چاق دیده شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها