خاک‌خوردن چرخ‌هایی که زندگی مردم را می‌چرخاند

یک تولید کننده درگزی گفت: ظرفیتی برای تولید در شهرستان درگز وجود دارد که اگر مسئولین حمایت واقعی و عملی از آن کنند قطعا تمام چرخ‌های شهرستان به چرخش درخواهند آمد، اما نبود سرمایه کافی، عدم حمایت کافی مسئولین و پیچ‌وخم‌های اداری باعث شده بسیاری از چرخ‌ها خاموش مانده و خاک بخورند.
کد خبر: ۹۲۲۰۷۳۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
هاجر یکتایی در گفتگو با خبرنگاربسیج جامعه زنان کشوری  خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با بیان اینکه کارگاه تولیدی یکتا بزرگ‌ترین کارگاه در سطح شهرستان درگز است؛ اظهار کرد: این کارگاه در حال حاضر به‌صورت مستقیم برای ۶۰ نفر اعم از زن و مرد ایجاد اشتغال کرده است.

وی عنوان کرد: کارگاه تولیدی یکتا در سال ۹۴ باهدف کمک به رونق اقتصاد شهرستان و مقابله با تحریم‌های دشمنان و با هزینه کرد مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از سرمایه‌های شخصی فعالیت خود را آغاز کرد.

تولیدکننده درگزی گفت: در همان ابتدای کار به دلیل نداشتن تجربه و سابقه کار کافی، بخشی از سرمایه اولیه خود را از دست دادم، اما با دریافت تسهیلات ۶۵ میلیون تومانی بسیج سازندگی و ۱۶۰ میلیون تومانی از اداره صمت، کارگاه یکتا جان دوباره‌ای گرفت و فعالیت خود را مجدداً آغاز کرد.

یکتایی تبیین کرد: خوشبختانه از زمان راه‌اندازی کارگاه تا به امروز توانسته‌ایم نیاز شهرستان را در بخش تولید پک‌های بیمارستانی، چادر نماز، لباس فرم مدارس و پاکت‌های تبلیغاتی و … تأمین کنیم و واردات اقلام ذکرشده را به صفر برسانیم؛ علاوه بر این‌ها به شهر‌های استان و کشور‌هایی همچون عراق و ترکمنستان صادرات هم داشته و داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه سابقه فعالیت قبلی من در امورات خیریه بوده سعی کرده‌ام تمام نیرو‌های خود را از بین مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و زنان سرپرست خانوار زندان درگز انتخاب کنم تا به این بهانه هم کمکی برای تأمین معیشت آن‌ها بوده و هم سدی باشیم در برابر آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی.

این کارآفرین درگزی تأکید کرد: علاوه بر کارگاه اصلی که در شهرستان مستقر است چندین کارگاه در سطح روستا‌های دوردست و بخش‌های شهرستان راه‌اندازی شده تا خانم‌هایی که توانایی آمدن به شهر را ندارند بتوانند در روستا و بخش خود مشغول به کار شوند؛ همچنین تعدادی چرخ خیاطی در منزل برخی افراد قرار داده شده تا در منزل سفارشات را انجام داده و تحویل کارگاه اصلی دهند.

یکتایی تصریح کرد: با توجه به اینکه پارچه‌های جین از مرز ترکمنستان وارد کشور می‌شوند، این قابلیت را داریم که جین دوزی را انجام داده و مانع از خام فروشی این محصول شویم؛ حدود ده چرخ لی دوزی هم در کارگاه وجود دارد، اما نبود سرمایه کافی، عدم حمایت کافی مسئولین و پیچ‌وخم‌های اداری باعث شده تمام چرخ‌ها خاموش مانده و خاک بخورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان یک تولیدکننده که تاکنون در برابر بسیاری از ناملایمات و مشکلات ایستادگی کرده‌ام، تضمین می‌دهم اگر مسئولین حمایت عملی و واقعی از این کارگاه داشته باشند می‌توانم تمام چرخ‌های خیاطی شهرستان را به چرخش درآورده و به‌تبع آن اقتصاد شهر را رونق ببخشیم!.
ارسال نظرات
پر بیننده ها