خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان

تعبیه غرفه موشک و انرژی اتمی برای اولین بار در مرکز فرهنگی دفاع مقدس

سرتیپ پیری گفت: فضاهای در نظر گرفته شده برای این مرکز در قزوین شامل موزه آرایی، کتابخانه، سینما، و برای اولین بار غرفه انرژی اتمی و غرفه موشک در مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین می باشد.
کد خبر: ۹۲۲۱۱۶۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای هماهنگی دفاع مقدس به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و با حضور سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، سرتیپ دوم بهنام پیری مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، علی شفیعی فرماندار قزوین، معاونین استاندار و مدیران استانی در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

سرتیپ پیری در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین بیان کرد: استان قزوین جزو استان هایی بود که مرکز فرهنگی دفاع مقدس در آن دایر نبود که به همت مدیریت استان و دستگا ها این امر انجام شد.

وی گفت: زیبنده استان قزوین نبود باتوجه به اینکه 25 سال است این اداره کل تاسیس شده و باتوجه به شهدای شاخص استان به ویژه شهید رجایی، مرکز رهنگی دفاع مقدس در استان وجود نداشته باشد.

سرتیپ پیری اظهار کرد: خاکبرداری پروژه در زمینی به مساحت 42 هزار متر مربع، در کنار مزار شهدای گمنام فدک، با نود درصد فضای موزه سربسته، آمفی تئاتر و کتابخانه، که در حال حاضر در سه طبقه احداث شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان عنوان کرد: خاکبرداری کار از سال 96 انجام شده که در این امر بسیج پای کار آمد و مرحله ساخت ستون ها و سقف ها به میزان قابل توجهی انجام شده همچنین زیرزمین، هم کف و طبقه اول ساخته شده است و تا کنون سه میلیارد و پانصد میلیون تومان برای این فضا تا این مرحله هزینه شده است.

وی افزود: پیش بینی ها برای برنامه ها، محوطه سازی، تکمیل فاز اول، احداث درب ورودی در محل ورودی المان، نصب ادوات جنگی، درخواست کاشت سه هزار نهال برای محوطه سازی موزه انجام شده است.

سرتیپ پیری گفت: طبق دستور استاندار قزوین، فاز اول این طرح تا 22 بهمن ماه سال آینده باید به بهره برداری رسد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اضافه کرد: همه کسانی که در عرصه سازندگی و جهاد و شهادت تلاش کرده اند، گاها مغفول مانده ان برهمین اساس باید با جدیت این طرح انجام شود چرا که نفع شخصی در این امر وجود ندارد بلکه باید با تعامل جمعی این فضا ایجاد شود.

به گفته وی این مرکز در 27 استان کشور ساخته شده و فضاهای در نظر گرفته شده برای این مرکز در قزوین شامل موزه آرایی، کتابخانه، سینما، و برای اولین بار غرفه انرژی اتمی و غرفه موشک در مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار