رییس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر:

سازمان بسیج جامعه پزشکی در تمامی وقایع سال98 در کنار هموطنان و هم استانی‌ها بوده است

_رییس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: این سازمان در تمامی وقایع سال98 در کنار هموطنان و هم استانی‌ها بوده است.
کد خبر: ۹۲۲۵۷۳۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، دکتر مرادعلی فولادوند افزود: در ابتدای سال جاری با بروز حادثه سیل در استان خوزستان و مشخص شدن استان بوشهر به عنوان استان معین شهرستان باوی استان خوزستان، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با اعزام تیم‌های جهادگران سلامت به مناطق سیل زده ،خدمات رایگان بهداشتی درمانی ، دارویی و آموزشی به مدت ۱۵ روز به صورت رایگان ارائه کرد.
وی تصریح کرد: در این راستا ۳۵۰۰ نفر از اهالی این مناطق سیل زده مورد ویزیت قرار گرفته و شش محموله شامل اقلام بهداشتی، دارویی و البسه به این مناطق ارسال شد.
فولادوند با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان بسیج جامعه پزشکی ارائه خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق کم برخوردار استان است افزود: این سازمان در سال جاری با برپای بیش از هفت درمانگاه صحرایی در نقاط مختلف کم برخوردار استان به اهالی این مناطق خدمات رایگان بهداشتی درمانی ارائه کرده است.
رییس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: در تعدادی از این درمانگاه‌ها، پزشکانی از دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز حضور داشتند و به بیش از هفت هزار و 500 نفر از اهالی مناطق کم برخوردار استان بوشهر خدمات رایگان ارئه شده است.
وی اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر علاوه بر برپایی درمانگاه‌های صحرایی، تیم‌های تک تخصصی نیز توسط کانون‌های مستقر در شهرستان‌ها در سراسر استان به صورت هفتگی به مناطق کم برخوردار استان اعزام و خدمات خود را به صورت رایگان به اهالی این مناطق ارائه داده است.
فولادوند افزود: در سال جاری دو بیمارستان صحرایی با مدت زمان پنج روز، خدمات مختلف پزشکی درمانی به صورت رایگان در مناطق بندر امام حسن از توابع شهرستان دیلم و روستای شهنیا از توابع شهرستان دیر برپا کرده و خدمات خود را به صورت رایگان به بیش از ۸۲۰۰ نفراز اهالی این مناطق و روستاهای اطراف ارائه کرد.

وی بیان کرد: این سازمان هر ساله در مراسم عظیم پیاده روی اربعین حضور یافته که در سال ۹۸ نیز با برپایی یک اورژانس مرکزی در مسیر نجف به کربلا واقع در عمود ۷۳۶ و سه پست امدادی در شهر کربلا به زائران پیاده اباعبدالله الحسین خدمات مختلف پزشکی و درمانی به صورت رایگان ارائه کرده که تا آخرین روز از حضور خود در کشور عراق به بیش ۴۱ هزار نفر از زائرین خدامت ارائه کردند.
در حال حاضر تیم‌های تخصصی و آموزش دیده جهادگران سلامت کانون‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر جهت کنترل ویروس کرونا در مبادی ورودی استان مستقر شده و ضمن ارائه آموزش‌های لازم با انجام تب سنجی و بررسی علائم کلینیکی مسافران ورودی، نسبت به جدا سازی افراد آلوده احتمالی اقدام لازم را انجام می‌دهند

ارسال نظرات