فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

فعالیت۹۴۳ گروه جهادی بسیج در زمینه مبارزه با کرونا

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴ هزار نفر از بسیجیان در سراسر استان در قالب ۵۸۶ تیم به صورت سازماندهی شده در قرارگاه پدافند زیستی برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۲۳۰۳۱۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

سردار امان اله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری پدافند زیستی سپاه سلمان که در مهمان سرای سپاه در شهرستان زاهدان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مولفه های بسیار قوی و یک نهاد انقلابی و پیشقدم در همه مسائل کشور در طی 40 سال گذشته  در همه ادوار و مسائل نظام نقش آفرینی کرده و توانسته نهادی که از بطن مردم و بطن جامعه و مردم انقلابی شکل گرفته در تمامی صحنه های انقلاب به عنوان یک  بازوی قدرتمند و نهاد مقدسی که با  اعتقاد به مبانی اسلام، و ارزش های اسلام و انقلاب و قرآن دارد  باشد.

وی ادامه داد:  باور حقیقی این نهاد مقدس  در این کشور خدمت به مردم یکی از موفقیت های کم نظیر سپاه پاسداران در طول 40 سال گذشته است .

سردار گشتاسبی با تاکید بر این مطلب که  سپاه پاسداران در همه مسائل حضوری فعال و جدی داشته و در دورانهای دفاع مقدس و سازندگی در حوزه های مختلف توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند در حوزه محرومیت زدایی، سازندگی، کمک به مردم در حوادث و اتفاقاتی که در کشور رخ داده سپاه به زیبایی نقش آفرینی کرده که یکی از مباحث مهم و حساس که  امروز بیش از یک ماه استان را درگیر کرده از روزهای اول  با هماهنگی در کنار سایر نهاد ها فعال بوده و هست.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد:  سپاه پاسداران با لبیک گویی به فرمان امام خامنه ای رسالت عظیم را بر دوش گرفته و از همه مسئولان که برای سلامت مردم وقت گذاشتند و هزینه کردند تقدیر و تشکر می کنم.

این مسئول با اشاره به این مطلب که سپاه در کنار همه ارگانها عملکرد خوبی داشته است بیان کرد:  به لطف الهی علی رغم همه محرومیت هایی که داریم توانستیم از این گذر سخت استان به خوبی عبور کند. 

وی ادامه داد: بعد از ابلاغ قرار داد پدافند زیستی با دانشگاه علوم پزشکی در کشور از همان روز‌های اول فعالیت‌های بسیجیان یگان‌ها و نیرو‌های زمینی در جنوب شرق در حوزه حفظ سلامت مردم آغاز شده است.

سردار گشتاسبی افزود: یکی از مباحث ضروری که دائما در روند کاری هم در سطح قرار گاه قدس جنوب شرق کشور که مسئولیت امنیت را در همه مولفه ها برعهده دارند و سپاه سلمان با بکار گیری و بهره مندی از ظرفیت نیروهای عظیم بسیجی این روند را آغاز و ادامه دارد  که تا کنون ۲۴ جلسه قرارگاه زیستی در استان تشکیل شده که نتایج بسیار خوب بوده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:فعالیت قرار گاه  پدافند زیستی امام رضا(ع) در 7 موضوع خاص اجرای ماموریت می کند که این 7 ماموریت در زمینه رصد و پایش، پیشگیری بهداشت و درمان، رفع آلودگی، ایمنی، اطلاع و مدیریت افکار عمومی، ارتباط و فن آوری و آماد و پشتیبانی است که تا کنون 943 گروه جهادی بسیج در قالب گروههای 3 تا 30 نفره در حال  آموزش، آگاه سازی، آرام بخشی، ضد عفونی و گند زدایی از اماکن، مقر ها، مساجد، حسینیه ها، ترمینال ها،   شهرکها، عابر بانکها، خودروها و ... که با جان و حفظ سلامت مردم سرو کار داشته است بود که در این حوزه 60 هزار مکان ضدعفونی شده است.
 
وی بیان کرد: تولید اقلام بهداشتی و پزشکی، افتتاح کارگاههای اقتصاد مقاومتی، تهیه و توزیع ماسک  توسط گروههای جهادی بسیج و کارگاههای تولیدی نیروی زمینی سپاه و بسیج سازندگی تا کنون بیش از 800 هزار جفت دستکش، هزار دست لباس گان تهیه و به شبکه بهداشت و درمان تحویل داده شده است.
 
رئیس قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت:  بیش از یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده تهیه و توزیع شده است، که ۳ مرکز دپوی تجهیزات پزشکی توسط  رده های اطلاعاتی شناسایی شده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد : تزریق پزشک به شبکه بهداشت و درمان کادر بهداشتی و درمانی و پزشکان به صورت شبانه روزی در کنار کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی در حال فعالیت هستند .

وی از سازماندهی ۲۴ هزار نفر از بسیجیان در سراسر استان خبر داد و گفت: آن‌ها در قالب ۵۸۶ تیم به صورت دائم که روزانه هزار و ۸۰۰ نفر در این زمینه فعالیت می‌کنند، نقاحت گاه نیروی زمینی و بهداری آماده کرده اند، ساماندهی ۴۰۰ نفر پزشک یار و بهیار از همه رده‌ها انجام شده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد از طرح غربالگری استان انجام شده است و جز رده‌های نیروی مسلح هستیم که در این زمینه آسیب پذیری نداشته ایم، رزمایش شهدای مدافع سلامت را به مدت یک هفته در استان اجرا کردیم بیش از هزار دستگاه خودرو و ۳ هزار نفر نیروی انسانی مجرب در این رزمایش شرکت کرده اند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از اجرای ۹۰ درصدی طرح غربالگری مبارزه و مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی بیان کرد: ایجاد نقاحتگاه در تیپ سلمان زاهدان و در شهرستان زابل و ایرانشهر از دیگر اقدامات صورت گرفته است که سپاه این آمادگی را دارد در صورت لزوم نقاحت‌های دیگری با هزار تخت بستری در استان ایجاد کند.
ارسال نظرات