خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین:

دستگاه قضا با مکانیسم قانونی وارد عمل می‌شود/با برچسب زدن به افراد هیچ مشکلی حل نمی‌شود

قاسمی گفت: دستگاه قضا با مکانیسم تعیین شده از سوی قانون وارد عمل می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۳۴۱۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در نشست تبیین اهمیت افشاگری (سوت زنی) در سند تحول قوه قضائیه، ویژه رسانه و سمن‌ها که صبح امروز به ریاست حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان در سالن سردار شهید سلیمانی دادگستری برگزار شد بیان کرد: ارتباط بین دستگاه قضا و جامعه به دلیل شیوع کرونا کمرنگ شده، اما با تغییر افراد نباید در سیاست‌های اجرایی تغییر ایجاد شود.


وی گفت: نگرش‌ها و بینش ها، قوانین را کاربردی می‌کند و بسیاری از قوانین نیاز به تغییر و به روز رسانی دارد و امیدواریم این خلأ‌ها با دقت کارشناسی پر شود تا بتوانیم بسیاری از مشکلات را در اجرا حل کنیم.


وی گفت: با شناخت نسبت به افراد می‌توان افراد را با شنیده‌ها و دیده‌ها قضاوت کرد. حدود ده میلیون پرونده سالانه وارد دستگاه قضا می‌شود و در اجرای قوانین و مقررات، آیین دادرسی مدنی و کیفری همه به یک شکل عمل می‌شود که این بزرگترین خلأ در قانون است.


دادستان عمومی و انقلابی استان اظهار کرد: بسیاری از کشور‌ها یک سازمان نظام‌مند در ارتباط با مبارزه با فساد دارند. اما در کشور متاسفانه دستگاه قضا در بسیاری موارد حتی اجازه ورود به برخی فضا‌های سامانه‌ای دستگاه‌ها را ندارد.


وی افزود: بسیاری از موضوعات از طریق سخنگوی دستگاه قضا انجام می‌شود، اما شفافیت لازم را ندارد که این امر موجب می‌شود در افکار عمومی شبهاتی ایجاد شود که موجب بهانه برای معاندین می‌شود.
 

قاسمی تصریح کرد: کسی که دغدغه مبارزه دارد نباید در افشای فساد به حرف اکتفا کند و قطعا باید این افشاگری مستند و مستدل باشد. ما برای افراد حق و حقوق قائل هستیم و این حق به همه داده شده که بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.


دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین تصریح کرد: دستگاه قضا با مکانیسم تعیین شده از سوی قانون وارد عمل می‌شود. دستگاه قضا طی دو، سه سال اخیر زیرساخت‌هایی را اعلام کرده و قطعا در مبارزه با فساد به قاضی و کارمندش رحم نخواهد کرد، چون باید ابتدا از خود شروع کند، اما باید اجازه دهیم مکانیسم قانونی اجرا شود.


وی ادامه داد: گاهی بدون اینکه مبارزه با یک فساد را اعلام کنیم اقدام به عمل می‌کنیم و اگر فساد را بدون اینکه اعلام کنیم بررسی می‌کنیم دلیل بر بی توجهی ما نیست و قطعا با برچسب زدن به افراد هیچ مشکلی حل نمی‌شود.


دادستان قزوین با اشاره به پرونده هفت سنگان و نیاوران اظهار کرد: این پرونده‌ها در مقیاس کشوری بسیار ناچیز است و منظور ما کوچک شمردن این فساد نیست. بلکه اعتقاد ما این است که باید در قالب قانون اقدام شود چرا که گا‌ها بازخورد انتشار خبر در رسانه‌ها به گونه‌ای است که گمان می‌شود در قزوین همه مرتکب فساد هستند و این گونه اطلاع رسانی بسیار نامناسب است.


قاسمی گفت: باید با هم افزایی کمک کنیم فسادی واقع نشود و اگر فسادی واقع شد با مفسد بدون آبروریزی برخورد شود.

۱۰۱۰/گ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار