فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم/مفاهیم ایثار و شهادت مفاهیم اثر گذار و حرکت آفرین هستند

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثار گران بخوبی برای مردم معرفی و بیان شود بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت .
کد خبر: ۹۳۱۳۸۴۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبر نگار بسیج از زاهدان، فرمانده سپاه سلمان به همراه جمعی از مسئولین سپاه سیستان و بلوچستان با هدف تکریم، دلجویی و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا با خانواده معظم شهیدان حیران، پتیره و اسماعیلی در زاهدان دیدار کرد.

سردار پاسدار احمد شفائی در این دیداربا تاکید بر ارزش و جایگاه شهدا نزد خداوند گفت: شهدا با اخلاص و نیت پاک خود بهترین مسیر بندگی را انتخاب کردند و عند ربهم یرزقون شدند.

وی با تاکید بر این مطلب که شهدا با نثار خون پاکشان رسالت سنگین و خطیری را بر عهده ما گذاشته اند، بیان کرد: ایثار و شهادت، به عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره‌ی عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش‌هایی می‌باشند که یک انسان متعهد می‌تواند به آن مقام دست پیدا کند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: مفاهیم ایثار و شهادت مفاهیم اثر گذار و حرکت آفرین هستند که فضای یک جامعه را بصورت گسترده تحت تأثیر قرارمی دهند و والاترین برکات را برای ما به همراه دارد.

وی با تاکید بر ایثار و از خودگذشتگی شهدا در دفاع مقدس افزود: اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثار گران بخوبی برای مردم معرفی و بیان شود بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

سردار شفائی تقویت باور‌های دینی و ملی که امروزه جزءاصلی‌ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به حساب می‌آید را در ردیف مهمترین وظایف افراد دانست و تصریح کرد: لذا همه‌ی ما مدیون شهداء و ایثارگران بوده و یکی از طرقی که می‌توانیم ادای دین نماییم، شناساندن همه جانبه‌ی آنان بر نسل‌هایی است که شهداء و مسیری که در آن ممارست داشته اند را، بخوبی درک نکرده اند.

این مسئول ادامه داد: ایثار و شهادت یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ اسلامی است که جلوه‌های اعجاب انگیز آن در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس با حضور شهدا شیعه و سنی به روشنی آشکار و عظیم‌ترین صحنه‌های از خود گذشتگی انسان‌ها در آن تبلور یافته است.

احمد شفائی امنیت و آرامش امروز جامعه را مدیون خون شهدا دانست و افزود: شهدا با رشادت‌های خود و خانواده هایشان با صبر و استقامت و شکیبایی این مهم را رقم زده اند.

فرمانده سپاه سلمان اظهار داشت: خانواده معظم شهدا بعد از شهادت فرزند، پدر، همسران خود با صبوری تمام در راستای اهداف و آرمان‌های شهیدشان گام برداشته اند و داغ سنگینی را بر دل تحمل می‌کنند.

گفتنی است؛ شهید بسیجی محمد احسان اسماعیلی در تاریخ ۱۳۶۲/۱/۲۳ در عملیات والفجر ۱ شمال غرب فکه، شهید بسیجی علیرضا پتیره از شهدای غواص در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۱۹ در عملیات کربلای ۵ در منطقه‌ی شلمچه و محمدرضا حیران در سال ۱۳۶۷ در عملیات تک دشمن در منطقه شلمچه به شهادت رسیده اند.
ارسال نظرات