خبرهای داغ:

نمایندگان خوزستان، شفافیت رای را از خود شروع کنند

شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان از نمایندگان مجلس خوزستان خواست تا ضمن حمایت از تصویب طرح شفافیت‌ آرای نمایندگان، اجرای این مسئله را از خود آغاز کنند.
کد خبر: ۹۳۱۸۹۶۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان در رابطه با طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بیانیه‌ای را صادر کرد که به این شرح است:

شفافیت آرا، یک طرح راهبردی درراستای اصلاح حکمرانی و بلوغ مسئولان درفهم صحیح ازمردم سالاری دینی درنظام جمهوری اسلامی، مطالبه به حق عمومی وحق شهروندی در همه ی قوا، دستگاه ها، سازمان هاوموسسات، پرهیز از رانت و فساد احتمالی و حرکت به سوی عدالت و شفافیت  می‌باشد.

 نمایندگان مجلس در روزهای اخیر کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان را رد کردند که باتوجه به مطالبه آن به عنوان حقوق شهروندی ازنمایندگان درهنگام کارزار انتخاباتی وحمایت ۱۵۳ نماینده از این طرح، بسیاری از مردم انتظار تصویب آن طرح را داشتند وعدم تصویب آن را به منزله ثبت نمره ای منفی در کارنامه مجلس یازدهم تعبیر می کنند.

تصویب لوایحی برای فساد‌ستیزی و ارتقای بهره‌وری قوه مقننه از مجلسی که به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان "مجلس انقلابی" مزین شده مورد مطالبه جدی مردم انقلابی و ولایت مدار استان می باشد تا طعم شیرین استقرار مجلس انقلابی احساس شود.

انتظارات ازمجلس یازدهم ونمایندگان انقلابی آن به عنوان عصاره ملت برای به اهتزاز درآوردن پرچم و تابلوی افتخارآمیز شفافیت، انتظار ومطالبه به حقی به شمار می‌آید چراکه شفافیت آرا نشانه یکرنگی وصداقت بامردم است و جلب اعتماد مردم را به دنبال دارد.

امامهمترین استدلال قابل اعتنای مخالفان این طرح از برخی نمایندگان این است که بااجرای این طرح موضع گیری و آرای نمایندگان درمقابل غوغای رسانه‌ای وتخریب ها، ممکن است غیر کارشناسی وپوپولیستی شود که به نظر می رسد برای رفع برخی دغدغه ها، چاره اندیشی وتدبیر لازم است.

 لذا با توجه به اینکه حدود ۶۵ درصد نمایندگان با کلیات این طرح موافق بوده اند انتظارمی رود، بعد از رفع ایرادات درکمیسیون، دوباره درصحن علنی مجلس به رای گذاشته شود و سریعا تصویب گردد.

بنابراین لازم  است ضمن تشکر و قدردانی از آن تعداد نمایندگان انقلابی و پرتلاش استان خوزستان که به طور جدی پیگیر حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه و نیز مشکلات کلان استانی هستند، همه نمایندگان محترم استان مواضع شفاف و رای خود را در موضوعات مختلف به سمع و نظر مردم که همانا ولی نعمتان خود هستند برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار