خبرهای داغ:

آذربایجان غربی قطب هیمالیانوردی کشور است

دبیر هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گفت: آذربایجان غربی قطب هیمالیانوردی کشورمان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۳۲۴۰۴۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

علی سلیم‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: آمار بیمه‌شدگان این رشته ورزشی 1 هزار و 535 نفر است که از این تعداد 364 نفر خانم بوده و بقیه آقا هستند.

وی با بیان اینکه، آذربایجان غربی قطب هیمالیانوردی ایران هست، ادامه داد: با نفرات برجسته تیم ملی همچون زنده یاد محمد اوراز، اکبر مهدی زاده، جعفر فرجی، رضا سلیمانی، مقبل هنرپژوه و ... با صعود به قله‌های هشت هزار متری نام استان ما در این شاخه درخشان شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین سایر اعضای تیم ملی احسان رحیمی، اسلام پالهنگ، سامی احمری و ... به قله‌های 7 هزار متری صعود کرده و برای استان ما افتخار آفریده‌اند.

این فعال ورزشی ضمن ابراز تاسف از اینکه، متاسفانه در بخش سنگ‌نوردی ملی پوش نداریم، گفت: اما مدال‌آور مسابقات کشوری داریم.

وی عدم تخصص گرایی مسئولین ورزشی، اصرار به فعالیت سنتی از طرف اغلب سرپرستان و گروه‌های قدیمی، عدم توجه به رویکرد فعالیت‌های علمی به ویژه کوهنوردی فنی، عدم وجود تیم امداد و نجات مستقل،  عدم همکاری هلال احمر و مسئولین ورزشی برای ارتقاء مسائل فنی و امداد و نجات از جمله مشکلات موجود در این رشته ورزشی برشمرد.

وی ملموس ترین معضل را امکانات دیواره بلند سالن مجموعه باکری عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه مجوز بهره برداری سالن به نام سنگ‌نوردی هست و در سایت اداره ورزش و جوانان هم درج شده است شاهد برخی ناملایمتی ها و بی انصافی ها از طرف مسئولین اداره ورزش و جوانان استان هستیم.

سلیم‌زاده اضافه کرد: اداره ورزش و جوانان استان و ارومیه بش از 10 سال هست که بهره برداری از دیواره سنگ‌نوردی مرکز اورمیه را به علت فعالیت های هیات تیراندازی متوقف کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات