خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان تأکید کرد

ضرورت تبیین دستاورد‌های ۴۰ سالگی دفاع مقدس

همدان-فرمانده سپاه ناحیه همدان با تأکید بر ضرورت تبیین دستاورد‌های ۴۰ سالگی دفاع مقدس و نقش استان همدان در دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان استان همدان در دفاع مقدس نقش مؤثری ایفا کردند.
کد خبر: ۹۳۲۶۱۱۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
ضرورت تبیین دستاورد‌های ۴۰ سالگی دفاع مقدسبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی بقایی در جمع بسیجیان پایگاه آسیه تحت تابعه حوزه حضرت زهرا (س) اظهار داشت: از ۳۱ شهریور ماه تا پایان سال به اقتضای ظرفیت‌های بومی برای همه استان‌ها یک هفته را به عنوان تبیین دستاورد‌های ۴۰ سالگی دفاع مقدس پیش‌بینی کرده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین دستاورد‌های ۴۰ سالگی دفاع مقدس و نقش استان همدان در دوران دفاع مقدس گفت: از ۹ تا ۱۵ اسفند ماه نیز به استان همدان اختصاص داشت که از این فرصت برای معرفی و تبیین نقش استان در دوران دفاع مقدس استفاده شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به نقش مؤثر استان همدان در دفاع مقدس و در مقابله با اقدامات تجزیه‌طلبانه دشمن در غرب کشور افزود: اولین گروه از رزمندگان استان همدان بودند که در گردنه صلوات آباد کردستان شهید تقدیم کردند که بعد از آن نیز همدان نقش محوری در دفاع مقدس داشت و در بسیاری از مواقع نقش آن بن‌بست‌شکنی بوده است.

وی با بیان اینکه تا آخرین روز‌های دفاع مقدس یعنی تا ۵ مرداد ۶۷ همدانی‌ها ایفای نقش کردند، گفت: در عملیات مرصاد، فرمانده محور در تنگه چهارزبر شهید عزیز ما «حاج میرزاسلگی» بود که در اردیبهشت امسال به خیل شهدا پیوست.

بقایی با اشاره به اینکه به تعبیری همدان در دو مرصاد نقش آفرین بود، تصریح کرد: مرصاد دیگر ۲۱ بهمن سال ۵۷ بود زمانی که تانک‌ها از همدان به سمت کرمانشاه به سمت تهران درحال حرکت بودند سه شهر استان از جمله اسدآباد، بهار و همدان ایفای نقش کردند و نقش همدان نقش کلیدی بوده است.

وی گفت: دیداری که حضرت آقا امسال در ۳۱ شهریور داشتند تاکید کردند فرمانده جنگ و فرمانده میدانی حضرت امام (ره) بودند و یکی از کارکرد‌های امام نیز پای کار آوردن همه مردم دانستند؛ وقتی که رصد می‌کنیم می‌بینیم که همدان نقش کلیدی داشته است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به ظرفیت استان همدان تصریح کرد: در طول تاریخ چهل و دو ساله انقلاب و حتی پیش از آن، یک خانم فرمانده سپاه می‌شود و ما یک فرمانده سپاه زن داشتیم که خانم دباغ بودند و متاسفانه یاد ایشان در همدان خیلی کمرنگ شده است و این می‌طلبد افرادی که دغدغه این انقلاب را دارند در این کار ایفای نقش کنند و نقش مرحومه خانم دباغ را بازخوانی کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه در امتداد دفاع مقدس نیز همدان زبانزد است، گفت: در شهرهمدان با توجه به شیوع کرونا، ۳۰۰ یادواره شهید برگزار شد و می‌توان گفت: روحیه ایثار و شهادت، بسیجی، انقلابی و دفاع مقدس درهمدان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات