خبرهای داغ:
به همت بسیج دانشحویی آذربایجان شرقی؛

جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در تبریز برگزار می شود

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گقت: این جشنواره در راستای اردوهای راهیان نور و پاسداشت تاریخ دفاع مقدس برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۲۸۰۵۹
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیح از آذربایجان شرقی، نوید ناصر در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره و در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور و لغو اردوهای راهیان نور، برنامه های متنوعی در این راستا برگزار می شود که این جشنواره نیز از آن جمله است.

وی توجه به فرهنگ دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور را مهم دانست و خاطرنشان کرد: همچنان که رهبر فرزانه انقلاب از این اردوها به عنوان فناوری یاد می کنند و به آن تاکید دارند بسیج دانشجویی نیز در این راستا برنامه های محتلف فرهنگی و آموزشی را در برنامه ریزی خود دارد.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان نیز با اشاره به فعالیت قرارگاه علم الهدی در استان ها در راستای اردوهای راهیان نور و برنامه های فرهنگی در این خصوص، از تدارک برنامه های مختلفی در راستای پاسداشت تاریه دفاع مقدس و راهیان نور خبر داد.

فرامرزی برگزاری کنگره شهدای دانشجویی، مسابقه فرهنگی و کتابخوانی، فعالیت شبکه خادمین شهدای دانشجویی و تکریم والدین و خانواده شهدا را از مهم ترین این برنامه ها برشمرد و گفت: خادمین شهدای دانشجویی در قالب خانه تکانی منازل والدین شهدا در آستانه سال جدید فعالیت دارند.

وی توجه به مساله محوری و روایت جنگ و ... را از مهم ترین مولفه های محتوایی برای جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز عنوان و بیان کرد: تلاش خواهد شد از رهگذر این جشنواره شهدای دانشجو شناسایی و به روایت زندگی آن پرداخته شود.

دبیر جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز نیز در این خصوص گفت: این جشنواره در دو سطح استانی و کشوری برگزار می شود که منتخبین استانی پس از برگزاری آن در استان ها به مرحله کشوری معرفی می شوند.

رنجبر افزود: جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در هفت بخش هنرهای تجسمی، تئاتر، فیلم کوتاه، ادبیات، شعر، موسیقی و عکس برگزار می شود که محدودیتی برای شرکت افراد و ارسال تعداد آثار ندارد و عموم علاقه مندان می توانند در آن شرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها