خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ. هنری مساجد فارس:
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ. هنری مساجد فارس، حفظ و پیاده‌سازی اسلام ناب محمدی، از اهداف اسلی جمهوری اسلامی دانست.
کد خبر: ۹۳۳۱۰۶۶
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی شامگاه پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در این مراسم مهم‌ترین دستاورد نظام و انقلاب را در بعد اسلامیت نظام و معنویت برشمرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی با یك حركت الهی آغاز شد و هدف آن هم حفظ و پیاده‌سازی اسلام ناب محمدی(ص) بوده است.

وی با یادآوری فرمایشات بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی درباره اهداف این انقلاب گفت: امام راحل همواره تأكید داشتند كه پیاده‌سازی احكام الهی و اسلامی، مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی و تشكیل نظام جمهوری اسلامی بوده است.

امیدی همچنین به جایگاه مساجد در پیروزی، حفاظت و تثبیت انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد چنانچه امام راحل نیز فرمودند مساجد سنگر هستند و باید این سنگرها را حفظ كرد. رهبر معظم انقلاب هم فرمودند مساجد را با برنامه‌ریزی درست از جوانان پر كنید. لذا باید بدانیم برای تداوم این انقلاب راهی جز تقویت مساجد نداریم و برای این كار هم باید با برنامه و فكر جلو رویم.

مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با بیان اینكه همان‌طور كه انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد، با مساجد هم حفظ می‌شود، پایگاه تشكیل حكومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) را مساجد توصیف كرد.

وی با طرح این سئوال که آیا مسجد می‌تواند در حوزه سیاست حرفی برای گفتن داشته باشد و در حوزه اقتصاد و معیشت به ما کمک کند، گفت: در پاسخ به این سئوال می‌توانیم به دوران حكومت حضرت ولیعصر(عج) اشاره كنیم كه قطعاً مساجد در این دوران همین تأثیر را خواهند داشت چنانچه در صدر اسلام هم چنین بوده است.

امیدی با تأكید بر اینكه باید مساجد فعال و پویا در كشور وجود داشته باشند، گفت: در هر مسجدی باید كارشناسان، نخبگان و اساتید با محوریت امام مسجد طرح و نقشه‌هایی را اجرایی كنند كه همه سلایق سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به مسجد جذب كنند. این همان شیوه‌ای بود كه در دوران دفاع مقدس هم انجام شده و موجب پیروزی شد.

مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های مساجد فارس در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت بیش از ۵ هزار مسجد در سطح استان خبر داد و گفت: این مراكز در طول سال اقدامات مختلفی را در ابعاد فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند كه یكی از آن‌ها را می‌توان توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان در ایام شیوع كرونا نام‌ برد.

وی خواستار جذب بیش از پیش جوانان به مساجد شد و گفت: در مراكز مختلفی نظیر باشگاه‌های ورزشی، بوستان‌ها، مراكز آموزشی نوجوانان و نونهالان حضور و فعالیت دارند اما گاهی اوقات در برخی از مساجد تنها افراد میانسال و مسن حضور دارند و این مسئله نشان می‌دهد كه در چنین مسجدی یك مشكل وجود دارد و باید این مشكلات احصا و برطرف شود تا تمام سلایق در سنین مختلف در مسجد گردهم آیند.

امیدی بیان كرد: برای جذب سلایق مختلف باید فرهنگ همدلی و مودت و توجه به آرمان‌های انقلاب را در تمام مساجد و فعالیت‌های مختلف آن‌ها دنبال كنیم و برای این كار برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های مساجد فارس با تأكید بر اینكه فرهنگ مسجد است كه موجب ایجاد اقتدار و صلابت برای ایران اسلامی شده است، شهیدانی نظیر شهید «محسن جعفری» و سایر شهدا را تربیت شده مساجد دانست و گفت: اگر امروز مشاهده می‌كنیم كه آمریكا با آن عظمت پوشالی خودش در هر گفت‌وگو و بیانیه‌ای از ایران نام می‌آورد به دلیل عزت و اقتداری است كه مرهون خون پاك شهداست.

وی با بیان اینكه امروز در گام دوم انقلاب برای حفظ دستاوردهای شهدا باید تكلیف‌مدار باشیم، گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب مستمر بماند، شیعه باشد و در سراسر دنیا مردم با فرهنگ شیعی آشنا شوند، لازمه‌اش تلاش جهادی است و باید فرهنگ شیعه را به جهانیان معرفی كنیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها