امام جمعه درگز:

 شهید صیاد شیرازی فرماندهی شجاع بود

حجت الاسلام ایروانی گفت: شاگردی در مکتب آیت الله بهاءالدینی از شهید صیاد شیرازی استادی ورزیده در اخلاق و اخلاص ساخته بود.
کد خبر: ۹۳۳۳۱۷۹
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: تقوا مهم‌ترین عامل سعادت و بی تقوایی عامل شقاوت و بدبختی انسانهاست.

حجت الاسلام ایروانی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی تبیین کرد: شهید صیاد حدود ۱۷ سال دست پرورده آیت الله بهاءالدینی بود و شاگردی در این مکتب، او را استادی ورزیده در اخلاق و اخلاص ساخته بود.

وی افزود: آیت الله بهاءالدینی در وصف ایشان فرموده بودند بروید از صیاد شیرازی درس زندگی بگیرید، اگر صیاد شیرازی شدید، هم دنیا دارید و هم آخرت.

حجت الاسلام ایروانی گفت: شهید صیاد از جمله فرماندهان دلاور و شجاعی بود که همیشه موقع عملیات خودش را به خط می‌رساند و می‌گفت: من ابتدا باید در مورد عملیاتی به یقین برستم بعد نیروهایم را بفرستم. وقتی به گوش بنی صدر رسید که شهید صیاد به سپاه کمک می‌کند، درجه‌های سرهنگی‌اش را گرفت و از فرماندهی غرب کشور هم او را عزل کرد، اما شهید صیاد با لباس بسیجی رفت و طرح و برنامه‌های خود را به سپاه ارائه کرد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: ماه رمضان ماه میهمانی خداست، میهمانی هم بدون پذیرایی نیست. شان فطری انسان غذا می‌خواهد و آن هم یاد خداست، انسان فقط با یاد خدا سیر شده و آرام می‌گیرد.

امام جمعه درگز تاکید کرد: سحر‌های ماه مبارک رمضان بهترین زمان خلوت با خداست. زنده بودن در حیات روز، در گرو بیدارى و احیاى شب است، لذا همه بزرگانى که متصرف بودند، این حالات را داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها