خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:

انتخابات از عوامل قوام نظام و انقلاب است/رای ما باید تیری به قلب دشمنان اسلام و انقلاب باشد

عضو خبرگان رهبری گفت: انتخابات نیز یکی از بارزترین نمودهای حضور مردم در صحنه و از عوامل قوام نظام اسلامی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۳۳۳۵۷۱
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

 حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: اگر مکتب و کشورمان را به عنوان یک ایرانی دوست داریم، باید پای صندوق‌های رای برویم زیرا اصل مهم و اساسی در انتخابات، حضور مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی به سخنان رهبر انقلاب در زمینه مشارکت اقشار مختلف مردم در انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: اگر ملت، ایرانی مقتدر می‌خواهند باید در این عرصه حضوری حداکثری داشته باشند.

حجت الاسلام پورمحمدی اظهار داشت: برخلاف ادعای برخی افراد در داخل یا خارج از کشور، رای ملت بی‌خاصیت نیست و کسانی را که انتخاب می‌کنیم در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادیِ آینده‌ی این مرز و بوم تاثیرگذار خواهند بود.

وی اضافه کرد: از این‌رو در انتخاب رئیس‌جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، رای همه آحاد ملت در جایگاه خود موثر است.

حجت الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: برگزاری انتخابات به جهانیان نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی به آرای مردمی متکی است و از این نظر قوانین نظام اسلامی از مترقی‌ترین قوانین در سطح دنیا به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، افزود: از بُعد خارجی نیز مشارکت مردم در عرصه انتخابات مهم و تاثیرگذار است تا جایی که برخی معاندان که از پیشرفت‌های کشورمان در هراس هستند، درصدد به چالش کشیدن مشارکت ملت ایران برآمده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حضور گسترده ملت ایران در پای صندوق‌های رای و مشارکت بالای آنان در انتخابات بدون‌شک در سطح جهان تفسیر، و در معادلات جهانی موثر واقع می‌شود.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: شاید برخی از مردم از عملکردها و مسئولان انتقاد داشته باشند لیکن از برکت انقلاب اسلامی است که آحاد جامعه می‌توانند به نقد مسئولان کشور بپردازند.

وی افزود: ملت ایران در عرصه انتخابات به اصل نظامی رای می‌دهند که حاصل خون بیش از ۷۰ هزار شهید دوران انقلاب، بیش از ۲۰۰ هزار شهید جنگ تحمیلی و نیز صدها شهید عرصه دفاع از میهن اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی راحت به دست نیامده است، اظهار داشت: رای ما باید تیری به قلب دشمنان اسلام و انقلاب به ویژه صهیونیست‌ها و سردمداران استکبار جهانی باشد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کاری نکنیم که دشمنان این مرز و بوم شاد شوند و اظهار شادمانی کنند لیکن با حضور در پای صندوق‌های رای، باید بار دیگر ضریب اقتدار، توانمندی و امنیت کشورمان را نشان دهیم.

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: در گذشته نیز هرگاه تهدیدی علیه کشورمان روی داده، با حضور ملت در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات، آن تهدید و توطئه خنثی شده است.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات و انتخاب رئیس‌جمهوری و اعضای شوراهای اسلامی فارغ از هرگونه سلیقه‌ای، وظیفه شرعی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها