خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان:

بازار قلب تپنده اقتصاد جامعه است/ شبکه بازار بهترین مُبلغ دین است

همدان- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: باور ما در اعتقادات دینی بر این است که بازار قلب تپنده اقتصاد جامعه است.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۸۰
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

بازار قلب تپنده اقتصاد جامعه است/ شبکه بازار بهترین مُبلغ دین استحجت الاسلام محمدهادی نظیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، در خصوص روز تبلیغات ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: اول تیر ماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است و امسال شاهد چهلمین سال تأسیس این سازمان هستیم که با روز ملی اصناف و سالروز با سعادت امام رضا(ع) مصادف شد.

وی با بیان اینکه باور ما در اعتقادات دینی بر این است که بازار قلب تپنده اقتصاد جامعه است، شعاری که برای همایش روز اصناف انتخاب شد «حبیب خدا» از روایت «الکاسب حبیب الله» بود که در این روایت کاسب را حبیب خدا معرفی کرده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: اثری که بازاریان در نبض اقتصاد جامعه اسلامی دارند اثر بسیار ارزشمندی است و همه باید در کنار هم تلاش کنیم که روح خداباوری و روح اطاعت و بندگی که در فضای بازار ما همیشه حاکم بوده و اکنون هم حاکم است با قدرت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان دستگاهی که متولی تبیین اندیشه ناب اسلامی و انقلاب است خود را نسبت به بحث اقتصاد و تولید مسئول می‌داند چرا که تولید یکی از بخش‌ها و محورهای اصلی حرکت در جامعه اسلامی است.

نظیری ابراز داشت: ما تلاش می‌کنیم که به عنوان تبیین کننده در فضای جامعه نقش تولید و اثرگذاری تولید کنندگان و بازاریان را در فضای جامعه پررنگ کنیم و آنچه که به عنوان مانع تولید در فضای جامعه می‌بینیم از زبان گویای شبکه تبلیغ به گوش مسئولین برسانیم و تلاش می‌کنیم با کمک بازاریان و اصناف این موانع را برطرف کنیم.

وی گفت: اعتقاد ما بر این است که شبکه بازار، خود به عنوان مُبلغ است، یک کاسب اهل رعایت حلال و حدود الهی است و بهترین مُبلغ دین است و شاید یک رفتار مؤمنانه از یک کاسب و بازار، اثرش از صدها و بلکه از هزاران منبر بیشتر باشد و بازاریان ما می‌توانند در ترویج آداب و سنن و فرهنگ‌های دینی در سطح جامعه نقش بازی کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: یکی از کارهایی که بنا داریم انجام دهیم این است که شبکه‌ای از کاسبان مؤمن را ایجاد کنیم و اینها را به واسطه شبکه تبلیغی خود در جامعه معرفی و تشویق کنیم که مردم مایحتاج زندگی خود را از بخش یا از بازاری تأمین کنند که اینها تلاش می‌کنند همان سیاستهای اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند و در همان مسیر قدم برمی‌دارند.

وی گفت: شبکه گسترده مبلغین ما در استان همدان قریب 3 هزار هیئت حسینی، بیش از 2 هزار مسجد، بیش از 2 هزار نفر مداح و ستایشگر، بیش از یک هزار و 300 نفر مبلغ دارد و ما یک شبکه بسیار گسترده تبلیغی در استان داریم و اینها عموما افراد اثرگذاری هستند که در فضای جامعه اگر ارزشی را در جامعه ترویج و توصیه کنند مردم به آنان توجه می‌کنند و دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار