خبرهای داغ:

تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در عزاداری محرم

تبریز- در جلسه شورای نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی آذربایجان شرقی بر برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در مکانهای باز با رعایت فاصله گذاری تاکید شد.
کد خبر: ۹۳۶۲۴۲۹
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به ابلاغیه های ستاد کرونا در خصوص آئین های عزاداری سرور و سالار شهیدان در ایام ماه محرم گفت: ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) از سوی ستاد کرونای کشور به تمامی استانها ابلاغ شده و تمامی هیئات مذهبی استان نیزهمچون سال گذشته آماده برگزاری این آئین های عزاداری با ضوابط تعیین شده هستند.

بدر شکوهی افزود: برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم امسال براساس ضوابط تعیین شده صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زمان برگزاری به مدت حداکثر دو ساعت و بدون پذیرایی ، نذورات و احسان خوراکی و همچنین استفاده از ماسک به صورت صحیح خواهد بود و لازم است عزاداران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به رغم افزایش همه گیری کرونا در کشور متاسفانه نوعی عادی انگاری در جامعه حاکم است که باید عزم همگانی برای فرهنگ سازی مقابله با این بیماری و رعایت شیوه های بهداشتی صورت گیرد.

در این جلسه حجت الاسلام شعبانی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از همکاری 75 درصدی هیئت های مذهبی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در سال گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد این هیئت ها با برگزاری تمامی مراسم عزاداری ها در اماکن باز ورزشی و مدارس مانع از انتشار ویروس کرونا در جامعه شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها