خبرهای داغ:
یکی از همراهان شهید مدنی در گفتگو با بسیج:

شهید آیت اله مدنی معلم اخلاق بود

همدان-یکی از همراهان شهید مدنی با بیان اینکه آیت الله مدنی معلم اخلاق بود، گفت: صحبت‌های ایشان گیرا بود و هر کس می‌شنید دست از پا نمی‌شناخت و مو به مو تمام فرمایشات ایشان را انجام می‌داد.
کد خبر: ۹۳۷۱۹۱۴
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
شهید آیت اله مدنی معلم اخلاق بودحسین شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص شخصیت آیت اله مدنی اظهار داشت: بزرگان از جمله حضرت امام (ره) در مورد ایشان صحبت‌هایی کردند که زبان بنده قاصر است آن طور که باید و شاید به  وظیفه عمل کرده باشم و یا دین ادا کرده باشم.

وی افزود: از سال‌های ۱۳۴۱ به یاد دارم، زلزله بوئین زهرا که پیش آمد در منطقه آوج و... آن زمان دوران جوانی بنده بود، ایشان به همدان تشریف آورده بود که به پاس زحمات ایشان و قرب و منزلشان وقتی درباره برنامه زلزله بوئین زهرا صحبت کرد مردم همدان حتی دست از پا نمی‌شناختند و توسط آیت اله شهید مدنی کمک‌های شایانی به زلزله زدگان بوئین زهرا کردند.

همراه شهید مدنی با اشاره به نقش ایشان در رهبری و هدایت مردم همدان در انقلاب اسلامی گفت: ایشان حرف اول را در مورد راهنمایی مردم و برنامه‌های انقلاب در همدان می‌زدند؛ یادم نمی‌رود در نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع همدان بعد از نماز ایشان منبر تشریف می‌بردند، از آنجا کار شروع شده بود و راهنمایی‌ها را می‌فرمودند.

وی اضافه کرد: در قضیه تانک‌هایی که از کرمانشاه می‌آمدند که به تهران بروند، وجود ایشان در همدان باعث شد که مردم همدان به خصوص نسل جوان همراه ایشان جلو تانک‌ها را گرفتند و در انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشتند.

شریفی با بیان اینکه آیت الله مدنی معلم اخلاق بود، گفت: صحبت‌های ایشان گیرا بود و هر کس می‌شنید دست از پا نمی‌شناخت و مو به مو تمام فرمایشات ایشان را انجام می‌داد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید مدنی یادآور شد: این عالم ربانی همدان که بودند به نجف تشریف بردند، در سال ۴۱ که حضرت امام (ره) را به نجف تبعید کردند اینطور که بزرگان برای ما گفتند ایشان خودش در حوزه نجف مدرس بود و درس اخلاق داشت و با آمدن امام خمینی (ره) به نجف، ایشان هم درس خود را در حوزه علمیه نجف تعطیل کرد و جزء شاگردان حضرت امام (ره) بود، چند مرتبه همدان آمدند، خرم آباد رفتند از آنجا که آمدند مردم همدان استقبال شایسته‌ای کردند حتی عده‌ای تا ملایر برای استقبال ایشان رفتند.

همراه شهید مدنی تصریح کرد: آیت اله مدنی مدتی همدان بودند، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه همدان بود و بعد از آن به دستور امام خمینی (ره) به تبریز رفتند و در آنجا توسط منافقین شهید شدند.

وی ادامه داد: آیت الله مدنی کسی بود که در مورد حضرت امام (ره) دست از پا نمی‌شناخت، حتی از دوستان و بزرگان شنیدم که فرمودند که وقتی که امام (ره) دستور داده بود که ایشان تشریف ببرند به تبریز به اطرافیان گفته بود سریع‌تر حرکت کنیم که فرمان امام (ره) به تأخیر نیفتد و بسیار به امام (ره) ارادت داشت.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات