خبرهای داغ:
امام جمعه میانه:

گوهر گرانبهای دفاع مقدس، سینه به سینه باید به آیندگان منتقل شود

تبریز- امام جمعه میانه از دفاع مقدس به عنوان گوهر گرانبها و ذی قیمت یاد کرد و گفت: خاطرات و دستاوردهای این دوران باید سینه به سینه به نسل های آینده منتقل شود.
کد خبر: ۹۳۷۴۷۳۰
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالله محمّدی در دیدار مسئولان میانه با وی با اشاره به تاریخ استعمار و استثمار در ایران، تقسیم ایران به چندین کشور در دوران مختلف شاهنشاهی را یادآور شد.

وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی تنها جنگی است که بر علیه اعتقادات اسلامی، ایمان و باورها شکل گرفت و تنها جنگی است که علارغم طولانی شدن، دشمن حتی وجبی از خاک کشورمان را نتوانست تصرف کند.

 حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه جنگ تحمیلی 8 ساله جنگی است که دشمن قرار بود طی آن، مملکت ما را تکه تکه کرده و انقلاب مان را ساقط نماید، متذکر شد: هدف عراق به رهبری کشورهای استکباری تنها سیطره بر خوزستان نبود بلکه هدف آنها حذف نام ایران از نقشه جغرافیایی جهان بود ولی بواسطه امدادهای الهی، رهبری مدبرانه امام، معنویت و ایثار رزمندگان و خون پاک شهدا، به هیچکدام از اهدافش نتوانست برسد و همه نقشه هایش بر باد رفت.

   خطیب جمعه میانه با اشاره به حرکت گسترده و الهی امام راحل(ره) در دوران خفقان ستمشاهی، گفت: در شرایطی که ابرقدرتهای استعماری و استکباری با حاکمیت بر کشورهای عثمانی و ایران و بواسطه دست نشاندگانی همچون رضاشاه و اتاتورک در صدد بود فرهنگ و ریشه اسلام را بخشکاند، علما را تبعید و ترور می کرد و فحشا و فساد را عملی کرده و مساجد را بسته بود، امام خمینی(ره) با دستانی خالی و بدون توپ و تفنگ و تنها با تکیه بر اراده الهی و عزم ملی توانست رژیم ستمشاهی را ساقط کرده و جهان اسلام را به حرکت درآورد و خودباوری و باور به قدرت اسلام را در آنان زنده کند.

   حجت الاسلام محمدی اهداف دشمن از راه اندازی قیام های مسلحانه، ترورها، تحریم ها و جنگ 8 ساله تحمیلی را از بین بردن امنیت در کشور و ساقط کردن انقلاب و حرکت اسلام در جهان عنوان کرد و افزود: امروز نیز دشمن ساکت ننشسته و در اطراف مرزهای ما لانه کرده و تحرکاتی دارد و ملت ما باید آگاه باشند و بدانند که نباید هیچگاه به دشمن اعتماد کرده و از کید و مکر او غافل شد.

   به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین و شورای اداری و تامین شهرستان میانه با حجت الاسلام عبدالله محمدی امام جمعه میانه دیدار کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها