خبرهای داغ:
یکی از یادگاران دفاع مقدس:

عامل اصلی موفقیت‌های ما در انقلاب و دفاع مقدس نعمت بزرگ ولایت است

همدان- یکی از یادگاران دفاع مقدس با بیان اینکه عامل اصلی موفقیت‌های ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بعد از آن، نعمت بزرگ ولایت است، گفت: در کنار این نعمت بزرگ ولایت، نعمت بزرگ امت است.
کد خبر: ۹۳۷۹۳۳۵
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

عامل اصلی موفقیت‌های ما در انقلاب و دفاع مقدس نعمت بزرگ ولایت استبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا غلامی پاک در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در شهر مریانج که به همت پایگاه شهیده «اقدس گلزار» حوزه مقاومت شهیده «نسرین افضل» برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما در چهل و یکمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس دورهم جمع شدیم تا در کنار مزار شهدا تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و امام شهدا کنیم.

وی افزود: اگر رشادت‌ها، شهامت‌ها، شجاعت‌ها، ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های این شهدا و ایثارگران نبود ما امروز امنیت و آرامش نداشتیم.

این یادگار دفاع مقدس اضافه کرد: کشورهای همسایه ما دورتادور همه جا ناامنی است، منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) ناامن‌ترین جای دنیا است و ایران اسلامی همچون نگین انگشتری در وسط این خاورمیانه امن‌ترین جای دنیا است و این امنیت به برکت خون پاک شهدا و رهبری امام(ره) است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید بدانید چرا باید دفاع مقدس را گرامی بداریم باید تاریخ کشورمان را مطالعه کنیم، گفت: در ۵۰۰ سال گذشته کشور ایران حداقل ۵ برابر ایران فعلی بوده است و در برخی جنگ‌ها شاهان ما تسلیم شدند و بخشی از کشور جدا شد؛ کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، گرجستان، قرقیزستان، ازبکستان، بخشی از ترکیه و بخشی از عراق و کشور بحرین ۵۰۰ سال گذشته در اختیار ایران بوده است که پادشاهان بی‌لیاقت ما تمام این کشورها را از دست دادند.

غلامی پاک ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام(ره) صورت گرفت ورق برگشت امام (ره) فرمود ما زیر بار ظلم نمی‌رویم و شعار امام(ره) همان شعار امام حسین(ع) بود.

وی گفت: امروز شعار مقام معظم رهبری هم همان شعار «هیهات من الذله» امام حسین(ع) است، تاریخ همیشه در حال تکرار است؛ کسانی می‌توانند در زندگی موفق باشند که گذشته را خوب مطالعه کرده باشند و بدانند در آینده به کجا می‌خواهند بروند.

این یادگار دفاع مقدس افزود: گذشته ما در نهضت عاشورا است و آینده ما در نهضت انتظار و ظهور امام زمان(عج)؛ اگر این را بفهمیم امیدوار به آینده می‌شویم و یقین بدانید وعده الهی حق است و ما پیروز می‌شویم.

وی با بیان اینکه درس از گذشته و امید به آینده یعنی فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ ولایتمداری تصریح کرد: در گذشته حکومت ما سلطنتی بوده است، امروز حکومت ما حکومت ولایی است و عامل اصلی موفقیت‌های ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بعد از آن، نعمت بزرگ ولایت است.

غلامی پاک خاطرنشان کرد: در کنار این نعمت بزرگ ولایت، نعمت بزرگ امت است؛ شهدا و ایثارگران و جانبازان به ما یاد دادند تا زمانی که در رکاب امام(ره) باشیم شکست نمی‌خوریم.

وی بیان کرد: امام (ره) فرمود «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیبی نبیند»، بسیاری از وصیت‌نامه‌های شهدا با جملات و لحن‌های مختلف همه ما را سفارش کردند که پشتیبان ولایت فقیه باشید و امام را یاری کنید.

در ادامه برنامه نیز ضمن بیان خاطراتی از دفاع مقدس از همسر شهید مدافع حرم «محمدرضا زارع الوانی» تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات