فرمانده سپاه ناحيه بندرعباس:

دفاع مقدس تاريخ غرور آفرين ايران اسلامي است

فرمانده سپاه ناحيه مقاومت شهرستان بندرعباس با اشاره به ايثار و از خودگذشتگي مردان و زنان در طول هشت سال جنگ تحميلي، گفت: دفاع مقدس تاريخ غرور آفرين مردم ايران اسلامي است.
کد خبر: ۹۳۷۹۴۱۴
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ، سرهنگ حميد ماندگاري صبح امروز در همايش بازاريان و دفاع مقدس، با تاكيد بر ضرورت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جان فشانی‌ها و انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل‌های بعدی جامعه است که سبب جلوگیری از تحریف‌ها می‌شود.

وي در ادامه افزود: حماسه هشت سال دفاع مقدس مردم ولايي ايران به رهبري امام راحل در مواجهه با جبهه استكبار، تاريخ با شكوه و غرور آفريني براي بشريت محسوب شده و نقطه عطفي را براي مردم به ويژه جوانان ايثارگر انقلاب اسلامي ثبت نموده است.

ماندگاري اضافه كرد: تاريخ جنگ تحميلي، حاوي گنجينه هايي گرانبهايي از رشادت و از خودگذشتگي مردان و زناني است كه تا پاي جان بر سر عهد و پيمان خود ايستادند و از تمام هستي خويش گذشتند تا ارزش هاي ناب انقلاب اسلامي حفظ شود.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج بندرعباس خاطرنشان كرد: فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي ملت ايران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ، ضامن حفظ و دوام نظام مقدس جمهوري اسلامي است و بايد اين فرهنگ در جامعه زنده نگاه داشته شده و ميان اقشار مختلف جامعه ترويج داده شود.

وي با اشاره به برگزاري ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس در بندرعباس تصريح كرد: برنامه هاي بزرگداشت هفته دفاع مقدس با هدف نهادينه سازي فرهنگ ايثار و شهادت، استقرار ارزش ها در جامعه و عملياتي نمودن درس ها و عبرت هاي دوران دفاع مقدس در جامعه طراحي شده كه با كمك بسيجيان و ساير اقشار اجرا گرديد.

 

علي باصره رئيس اتاق اصناف مركز استان هرمزگان نيز در ادامه اين همايش با اشاره به نقش تاثير گذار اصناف در دفاع مقدس بيان داشت: در آن دوران تعداد زیادی از اصناف در خط مقدم جبهه در نبرد با دشمن بعثی به فوز عظیم شهادت نایل آمدند كه اکثر آنها در امور پشتیبانی در کنار رزمندگان نقش اصلی در پیروزی داشتند.

وی با بیان اینکه روحیه ایمان، ایثار و شهادت در جامعه موثر اصناف به رغم گذشت بيش از ۴۰ سال از دوران دفاع مقدس ادامه دارد یادآور شد: روحیه جانفشانی و همراهی مسوولان برای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی باید با قدرت با فرهنگ‌سازی تداوم یابد.

این مسوول اظهار داشت: در جنگ اقتصادی کنونی که توسط دشمنان بر انقلاب اسلامی تحمیل شده و به اوج خود رسیده، باید اصناف مومن و انقلابی هرمزگان برای تحقق اوامر مقام معظم رهبری و جهش تولید که نیاز اصلی کشور است فعالیت لازم را انجام دهند.

لازم به ذكر است؛ در همايش بزرگ بازاريان و دفاع مقدس كه به همت حوزه مقاومت بسيج اصناف در سالن همايش هاي ملي گاز برگزار گرديد، علاوه بر تقدير از خادمين حوزه توزيع كالاي تنظيم بازار و سربازان وظيفه اين حوزه، فرماندهان پايگاه هاي بسيج اصناف بندرعباس احكام مسئوليت خود را دريافت كردند.

ارسال نظرات