خبرهای داغ:

بیانیه مجمع جهادگران آذربایجان شرقی در خصوص احیای جهادسازندگی

تبریز- مجمع جهادگران آذربایجان شرقی در خصوص احیای جهادسازندگی بیانیه ای صادر و از دولتمردان انقلابی و جهادی خواست به جای ایجاد ساختارهای جدید، گروه های جهادی بسیج سازندگی تقویت شود.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۱۳
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در متن این بیانیه مجمع جهادگران استن آمده است؛

در مورد این حرکت عظیم بسیج سازندگی و اردوهای هجرت که به طور رسمی، ده سال است آغاز شده، البته این را من باید اقرار کنم که این کار، اول از خود جوانها شروع شد؛ خود جوانهای دانشجو و دانش آموز در بخشهای مختلف، این حرکت را شروع کردند؛ در سال 79 گزارش این حرکت زیبا و پرشکوه به ما رسید و منجر شد به اینکه پیام بسیج سازندگی به قاطبه ی جوانان کشور داده شود.                   

   بیانات رهبر انقلاب در دیدار  با جهادگران 31 / 06 / 89

 

  این روزها شاهد طرح موضوع احیای جهادسازندگی از طرف دولت محترم هستیم، ضمن تشکر و سپاس از دولتمردان انقلابی و جهادی به جهت تقویت جریان جهادی کشور مواردی را ذیلا متذکر می شویم و امیدواریم مورد عنایت و توجه تصمیم گیران و تصمیم سازان در عرصه مدیریتی کشور قرار گیرد:

  • شکی نیست که محرومیت زدایی و سازندگی در روستاها و مناطق محروم کشور باید به تفکر و اقدام جهادی همراه باشد، اگر این گونه نباشد معضل محرومیت در این مناطق همچنان باقی خواهند ماند لذا لازم است خالصانه از توجه و نگاه ویژه دولت محترم و علی الخصوص رئیس جمهور جهادی و انقلابی کشورمان جناب آقای دکتر رئیسی به اقدام و عمل انقلابی و جهادی تشکر کنیم.

 

  • آنچه در سالهای اول انقلاب در خصوص تشکیل جهادسازندگی اتفاق افتاد محصول تفکر جهادی جهادگران و عزیز و این سنگرسازان بی سنگر بود و آن تفکر ناب و انقلابی و مردمی بود که تشکل مردمی و خدمتگزاری چون جهادسازندگی را رقم زد یعنی تفکر موجب پیدایش تشکل شد و این دلیل محکم امروز هم صادق است یعنی ما با ساختار سازی جدید در دولت قطعا نخواهیم توانست کار جهادی را پیش ببریم بلکه امروز با این اقتضائات موجود به یکی از ساختارهای دولت یک ساختار جدید را هم تحمیل خواهیم کرد که عملا یکی مثل همین ساختارهای بروکراتیک پیچیده خواهد شد. فارغ از این موضوع تفکر جهادی باید به همه بخش های وزراتخانه های دولت رسوخ کند نه در قلب یک تشکلی در کنار سایرساختارهای دولت. امروز مردم از دولت انقلابی  انتظار دارند در همه ارکان دولت این تفکر ناب جهادی ریشه بدواند، علاج حل مشکلات در همه بخش ها مسلح شدن به تفکر و اقدام و عمل جهادی است نه ساختار سازی جدید.

 

  • مقام معظم رهبری در موضوع تشکیل بسیج سازندگی، سازمان بسیج را مامور سازماندهی و اعزام گروه های جهادی و دولت را به حمایت و پشتیبانی از گروه های جهادی توصیه کردند لذا به جای اتلاف وقت ارزشمند دولت و مردم برای ایجاد ساختار جدید در صورتی که از این گروه های جهادی فعال ثبت شده و مجرب و تخصصی موجود که که حمایت و پشتیبانی لازم به عمل آید این جهادگران گمنام و بی ادعا کاری خواهند کرد کارستان و این را در عمل در همه بحران ها و سختی های مردم در سیل و زلزله و کرونا و... عملا نشان داده اند و به جرات می توان گفت مردم عزیز مناطق محروم کشور، گروه های جهادی را بیشتر از هر مسئول نام و نشان داری می شناسند.

 

  • شرایط کشور در آغازین سالهای فعالیت جهادسازندگی و اختیاراتش با امروز به کلی متفاوت است همه میدانیم امروزهر یک از وزراتخانه ها مستقل و مسئول ماموریت های تخصصی خود در روستاها و مناطق محروم هستند برای مثال برق روستاها در ذیل ماموریت های توزیع برق استان و مخابرات مربوط به شرکت مخابرات و.... می باشد. حال آن که در دوران جهاد سازندگی همه این خدمات روستایی در دل جهادسازندگی متمرکز شده بود به زبان ساده جهادسازندگی با اختیارات کامل و منابع مالی مصوب شده متولی همه امورات زیرساختی روستاها و مناطق محروم بود. آیا نباید همه این ماموریت ها از وزراتخانه های عریض و طویل تخصصی منفک و مجددا در ذیل ماموریت های جهادسازندگی تعریف شود؟

به نظر اقدامی منطقی نباشد و معلوم نیست چگونه و با فوت چه زمان های ارزشمندی این کار انجام شود.!!

  • با تمرکز بر اقدامات بی نظیر و ارزشمند سال های اخیری که از ظهور و بروز سازماندهی گروه های جهادی در قالب بسیج سازندگی می گذرد به جرات می توان گفت این ظرفیت عظیم موجود و خیل عظیم جهادگران آماده به کار در روستاها و مناطق محروم در صورت حمایت قانونی و رفع برخی موانع در مسیر فعالیت این عزیزان قطعا شاهد سیل عظیم خدمات شبانه روزی جهادگران عزیز در زدودن محرومیت از مناطق محروم خواهیم بود. این اقدام مبارک زمانی اتفاق خواهد افتاد که دولتمردان جهادی و قانون گذاران انقلابی کشور عزیزمان همگام و همدل در عمل برای یکبار هم که شده نسبت به اصلاح قانون اختیارات بسیج سازندگی و عملی شدن این قانون در همه بخش های دولت ریل گذاری اساسی و شایسته ای را برای فعالیت های جهادگران انجام دهند.

نیاز مبرم می دانیم که بار دیگران بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مورد توجه و  مرور قرار گیرد. از جمله آن؛ بیانات معظم له در خصوص ثبت و سازماندهی گروه های جهادی که در جمع فرماندهان ارشد سپاه و بسیج در تاریخ 17 اردیبهشت 79  فرمودند: «...اینها را سازماندهی کنید.سازماندهی و اعزام با شما(بسیج) شناسایی های قبلی با جهاد سازندگی و دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و بقیه جاها، بودجه و پشتیبانی هم با دولت، پول بگذارند بروند روستاهای فراوانی را پیش بینی کنند....  

سازماندهی و دسته بندی و اعزام و اداره کار با شما، شناسائی و بقیه کارها با جهادسازندگی و پشتیبانی هم با دستگاه¬های دولتی...».

در متن بیانیه گام دوم انقلاب و به ویژه در قسمت 6 نام دو مجموعه آمده است «صف های طولانی گروه های جهادی برای بسیج سازندگی ...» این یعنی ظرف و مظروفی برای انتقال پیام انقلاب در خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب است.

نکته مهم این است که همین جهادسازندگی قرار است با اتکا به همین نیروهای جوان و گروه­های جهادی و بسیج سازندگی باشد. پس چه نیاز است که تجربه دو دهه موفق گروه­های جهادی را نادیده گرفته و به یک ساختار در بدنه دولت برگردیم که عاقبت آن مشخص است.

در همین راستا؛ مجمع جهادگران استان آذربایجان شرقی به نمایندگی از 3771 گروه جهادی در سطح استان مخالفت خود را برای ساختار­سازی مجدد در تشکیل جهادسازندگی ابراز می­نماید و آمادگی خود را برای کمک به دولت انقلابی جهت خدمت­رسانی و محرومیت­زدایی به مناطق محروم و برای هم­افزایی و دادن پیشنهادات و نظرات را اعلام می­دارد.

 

ومن اللّه التوفيق وعليه التكلان

 

 

 

 

مجمع جهادگران استان آذربایجان شرقی

به نمایندگی از 3771 گروه جهادی

22 مهرماه 1400

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها