خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

یکی از راه‌های خنثی کردن تحریف دفاع مقدس تولیدات محتوایی غنی است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تحریف دفاع مقدس آفتی جدی است که یکی از راه‌های خنثی کردن آن اهتمام جدی در حفظ و نشر این ارزش‌ها از طریق روایت راویان متعهد و تولیدات محتوایی و متنی غنی است.
کد خبر: ۹۳۹۲۶۷۸
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در مراسم تقدیر از فعالان حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس که در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مصادیقی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان مطرح کردند جهاد در تبیین است و یکی از مصادیق این جهاد، تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام است.

وی با بیان اینکه ارزش‌های معنوی، فرهنگی، ایثار و شهادت رزمندگان اسلام در میدان‌های خون و حماسه و درک واقعیت‌های آن زمان باید برای نسل امروز بیشتر تبیین شود، افزود: تحریف دفاع مقدس آفتی جدی است که یکی از راه‌های خنثی کردن آن اهتمام جدی در حفظ و نشر این ارزش‌ها از طریق روایت راویان متعهد و همچنین تولیدات محتوایی و متنی غنی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نباید تصویرسازی نویسنده از دوران دفاع مقدس به دور از واقعیت و دست نیافتنی باشد، جوانان دوران دفاع مقدس همچون جوانان نسل امروز بودند و اگر شرایطی همچون دوران دفاع مقدس بر جامعه حاکم شود قطعاً این جوانان نیز الگوآفرین خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: نباید تصویرسازی دور از ذهن مخاطب شکل بگیرد امانتداری مسئله بسیار مهمی در تألیف کتب دفاع مقدس است که باید نویسنده آن را مورد توجه قرار دهد و به یک جنگ ساده افراط و تفریط و یا حتی تقلیل در بیان حوادث دفاع مقدس انجام ندهد.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه یک حرکت الهی بود، عنوان کرد: در این حرکت الهی اخلاص و تلاش‌های بسیاری اتفاق افتاد که باید به درستی تبیین شود.

شعبانی‌موثقی ابراز داشت: خوشبختانه در حوزه ادبیات دفاع مقدس آثار خوبی در استان داریم و شرایط ما در این زمینه مطلوب است که این مرهون زحمات دست اندرکاران این حوزه است.

وی بیان کرد: دستاوردهای دفاع مقدس باید بیشتر تبیین و بازگو شود چراکه یکی از توطئه‌های دشمنان، تحریف دفاع مقدس است که در این راستا لازم است دستاوردهای آن دوران درخشان، بیشتر تبیین و بازگو شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات