گفتگو‌ها بانونهالان، تربیت معرفتی آنان

صالحین چمرانی‌های شبخوسلات در مسجد مهدیه برگزار شد

در مسجد مهدیه شبخوسلات، پایگاه شهید چمران، جلسه صالحین برگزار کرد
کد خبر: ۹۳۹۸۳۱۲
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

صالحین چمرانی ها، مسجد مهدیه شبخوسلات املش خبرگزاری بسیج مساجد و محلات استان گیلان اعلان داشت:

حلقه تربیتی معرفتی شهیدعلیرضاخوش برش، ازتعلیم وتربیت پایگاه شهید چمران حوزه بسیج امام رضا(ع) سپاه ناحیه املش، روز جمعه مورخ۱۴۰۰/۹/۱۲جلسه صالحین بامحوریت نماز و اعتلای مسجدبرگزار کرد. محمد عینی سرگروه صالحین حلقه شهید خوش برش در این باره گفت :

"یکی از چیزهایی که مسجد را به جایگاه حقیقی خود می رساند و می تواند نسل نوجوان و جوان را به مسجد دعوت و جذب کند، امام جماعت و برنامه های فرهنگی و بانشاط در مسجد است." وی افزود: امروز با تغيير نيازهای نسل جوان و تحول روحيات آنها، نقش بارز مسجد به‌عنوان کانون تربيت دينی به‌روشنی مشخص می‌شود. ما باید بر آن باشیم تا شيوه‌های تشويق و ترغيب عموم مردم به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان به نماز جماعت را بیابیم، چون سلایق افراد و نسل‌ها باهم فرق دارد.

عینی اظهار داشت : مسجد به‌عنوان اصلی‌ترين پايگاه اجتماعی، اسلامی کارکردها و مأموریت‌های فراوانی در ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مدیریتی دارد و نقش مهمی در تربيت نیروی انسانی مورد نیاز برای اداره شئون مختلف جامعه مسلمانان دارد. با توسعه نمازهای جماعت بسياری از مشکلات فردی و اجتماعی کاهش يافته و تهاجم فرهنگی بيگانه به نسل نو چندان کاری از پيش نخواهد برد و در مسائل فکری و اخلاقی از انحراف مصون خواهند ماند.

ارسال نظرات