خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین خبر داد؛

اقامه عزای فاطمی و سوگواره «یاس نبوی» در ۱۹ امامزاده و بقعه متبرکه

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به برپایی سوگواره «یاس نبوی»، گفت: در قالب این ویژه برنامه مراسم عزاداری ایام فاطمیه در ۱۹ امامزاده و بقعه شاخص استان برپا می شود.
کد خبر: ۹۴۰۰۶۲۲
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

قزوین_حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از برپایی ویژه برنامه «یاس نبوی» در ۱۹ امامزاده و بقعه متبرکه استان قزوین همزمان با ایام فاطمیه خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید سلیمانی با هم متقارن شده است، به همین جهت با هماهنگی با دیگر دستگاه ها تلاش کرده ایم پاسداشت این مناسبت ها را در این اماکن مقدس برگزار کنیم و برگزاری مراسم عزداری هیئت های مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه را فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین عنوان کرد: در ایام فاطمیه اول و دوم تلاش داریم ویژه برنامه «یاس نبوی» را در قالب سخنرانی، مرثیه سرایی برگزار کنیم.

وی افزود: در حاشیه برگزاری سوگواره و اقامه عزای فاطمی، نمایشگاه های فرهنگی نیز در جوار بقاع متبرکه برگزار می شود که قالب محتوای نمایشگاه ها آثار مکتوب، دیداری، شنیداری مرتبط با حضرت فاطمه(س) است.

حجت الاسلام مجیدی همچنین از برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب خواهران که توسط تولید کنندگان داخلی تولید شده اند خبر داد و افزود: این نمایشگاه ها نیز تحت عنوان طرح «شمیم خدمت» در جوار امامزادگان برپا می شود و تلاش شده که از این طریق برای بانوان سرپرست خانوار و جوانان جویای کار زمینه اشتغال زایی و کارآفرینی فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: همچنین مسابقات کتابخوانی با موضوع حضرت فاطمه(س) و شهید حاج قاسم سلیمانی با هماهنگی مدارس از دیگر برنامه های ما در ایام فاطمیه است که مقرر شده مراسم جشن تکلیف دختران در ایام فاطمیه در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد با اهدای هدایایی به آنها برگزار شود.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به توزیع بسته های معیشتی در ۱۴ مرحله بین اقشار محروم در یکسال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در ایام فاطمیه نیز کمک های مومنانه برای خانواده های بی بضاعت توزیع می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار