خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر:

مادران شهدا الگو و اسوه‌ای برای مادران معاصر/ مادران شهدا نیمه پنهان ماه فروزان شهدا هستند

همدان-امام جمعه ملایر گفت: مادران شهدا برای مادران معاصر ما الگو و اسوه هستند تا اینکه مادران آینده بدانند چگونه باید فرزند تربیت کنند.
کد خبر: ۹۴۰۷۶۸۰
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدباقر برقراری امروز در همایش تکریم مادران و همسران شهدا که در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، با بیان اینکه در کتاب‌های فقهی ما آمده است اگر مادری به بچه‌ای ۱۵ بار شیر دهد آن بچه به خانم شیرده و فرزندان او محرم می‌شود، اظهار کرد: مادران شهدا با شیر دادن به فرزندان خود آنها را محرم نظام اسلامی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و مدافعین حرم در دامن پاک مادران شهدا رشد یافتند و نظام اسلامی را ناموس خود می‌دانستند، گفت: دست پرورده این دامن‌های پاک می‌شود حاج قاسم سلیمانی که محرم نظام است و نظام را حرم می‌داند.

امام جمعه ملایر افزود: کسی که محرم نظام باشد نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را حرم می‌داند و می‌فرماید اگر می‌خواهید سایر حرم‌ها باقی بماند از این حرم دفاع و محافظت کنید.

وی با تاکید بر اینکه الگوی شهدا حضرت ابوالفضل العباس(ع) است، ابراز کرد: مادران شهدا وقتی پیکر غرق به خون فرزندان خود را بر دامن می گرفتند، می‌گفتند فدای سر حسین (ع).

برقراری با بیان اینکه ام البنین مادر چهار شهید نیست، مادر تمام شهید است چرا که هر چه داشت در راه خدا و راه ولی خدا داد، تصریح کرد: ممکن است برخی از خانواده شهدا یک شهید داده باشند اما همان یک شهید تمام دارایی آنان بوده باشد بنابراین آنها هم مادر تمام شهید هستند.

وی با بیان اینکه ام البنین گفت فدا کردن این چهار فرزند در راه امام حسین(ع) کم است، همه فرزندان این کره خاکی تا قیامت فدای حسین(ع)، ادامه داد: این مادران، مادران تمام شهید هستند چراکه تمام دار و ندارشان را تقدیم کرده‌اند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ما با تجلیل مادران شهدا می‌خواهیم مانند تاریخ که از ام البنین تجلیل کرد و نتیجه آن شده است این همه ام البنین در نظام مقدس جمهوری اسلامی از آنها تجلیل کنیم، گفت: این مادران برای مادران معاصر ما الگو و اسوه هستند تا اینکه مادران آینده بدانند چگونه باید فرزند تربیت کنند.

وی با بیان اینکه مادر بر محور ادب، می‌تواند فرزند تربیت کند، گفت: ام البنین فرزندان خود را بر پایه ادب تربیت کرد، خود نیز به آداب الله مودب بود؛ ام البنین خود را کنیز فرزندان حضرت فاطمه (س) می‌دانست که نشان از ادب اوست و حضرت عباس (ع) نیز این ادب را از مادرش به ارث برده است.

برقراری  با بیان اینکه حضرت علی(ع) با ازدواج با ام البنین به دنبال تولد فرزند شیر مرد و مجاهد بود، گفت: امروز فلسفه ازدواج حضرت علی(ع) با ام البنین را می‌فهمیم.

وی با بیان اینکه ام البنین در مدینه به فرزندانش گفت، نکند مرا شرمنده حضرت زهرا (س) کنید؛ نگذارید حسین فاطمه تنها بماند؛ که نشان از شجاعت و ادب او است، افزود: ام البنین به فرزندان خود می‌گفت شما غلامان در خانه حسنین(ع) و زینبین(س) هستید و همیشه حضرت عباس (ع)، امام حسین (ع) را سیدی و مولا خطاب می‌کرد که نشان از ادب او است.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه هیچ ارثی گرانبهاتر از ادب نیست، ابراز کرد: اینکه فرزندی مانند حاج قاسم سلیمانی خم می‌شود و بوسه بر دستان مادر می‌زند، نشان از ادب است.

وی با بیان اینکه محور دوم تربیت فرزند، ایثار و از خود گذشتگی است، تصریح کرد: امام صادق (ع) در خصوص حضرت عباس (ع) می‌فرمایند عموجان ما ابوالفضل عباس نافذ البصیره بود؛ حضرت عباس با بصیرت، خداشناس، ولی شناس و بامعرفت بود، مادر حضرت عباس(ع) نیز اینگونه بود.

برقراری با بیان اینکه حقیقت آیه «مودت ذوی‌القربی» و اوج محبت و مودت را ام البنین به جا آورد، تصریح کرد: ام البنین و حضرت عباس(ع) ایمان محکمی داشتند و از خود ایثار و از خودگذشتگی را به جا گذاشتند.

وی افزود: ام البنین حضرت عباس(ع) را برای کربلا آماده کرده است و حضرت علی (ع) هنگام تولد او بر دستان و چشمانش بوسه زده است و می‌گوید این دستان فدایی سالار شهیدان می‌شود که ام البنین خدا را شکر می‌کند و این نشان از ایمان محکم و ایثار و از خودگذشتگی مادر تمام شهید است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه سومین محور تربیت فرزند ولایتمداری است، عنوان کرد: ام البنین به زیبایی، خود و فرزندانش ولایتمداری کردند.

وی با بیان اینکه ما یک خطبه یا سخنرانی از حضرت عباس(ع) در کربلا نشنیده‌ایم چرا که تا وقتی خورشید هست نوبت به ماه نمی‌رسد، گفت: مادران شهدا نیز فرزندان خود را فدای امام حسین(ع) کردند که ولایت‌مداری و معرفت آنها را نشان می‌دهد.

برقراری با تاکید بر اینکه معرفت برای انسان‌های با عظمت است، ابراز کرد: مادران شهدا نیمه پنهان ماه فروزان شهدا هستند که قمرهایی تربیت کرده‌اند که فدایی امام و ارزش‌ها شدند.

وی با بیان اینکه مادران شهدا خیلی عظمت دارند و حرمت قائل شدن به آنها حرمت قائل شدن به شهدا است، خاطرنشان کرد: به تعبیر امام(ره) اگر مادران شهدا که در ابتدای جنگ فرزندان خود را از دست دادند اگر به انقلاب و نظام اعتراض می‌کردند انقلاب در همان روزهای آغازین زمین‌گیر می‌شد، اما آنها اعتراضی نداشتند.

امام جمعه ملایر افزود: انقلاب به برکت خود شهدا در اوج عظمت و عزت و با سرعت در حال پیش روی است و به کوری چشم دشمن همچنان به پیش روی خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه پدران و مادران شهدا خاکریز دوم شهادت هستند، تصریح کرد: خاکریز اول شهدا بودند و هر جا پدران و مادران شهدا را می‌بینیم مادران را مقاوم‌تر می‌بینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات