مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در گفت وگو با بسیج:

اتباع جدیدالورود نیاز به زیر ساخت و کمک سازمان های بین المللی دارند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: اتباع جدیدالورود افغانستانی نیاز به زیر ساخت و کمک سازمان های بین المللی دارند که بدین منظور از سفیران و نمایندگان سازمان های بین المللی در مهمانشهر تربت جام برای کمک و جذب اعتبارات دعوت شد.
کد خبر: ۹۴۳۱۵۴۵
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در تربت جام سید علی قاسمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در گفت و گو با در گفت وگو با بسیج گفت: اتباع جدید الورود که به طور خانوادگی به کشور ایران ورود پیدا کردند نیاز مبرم به زیرساخت دارند و براساس سیاست جمهوری اسلامی ایران اتباع جدیدالورود سریعاً شناسایی شدند و نیازهای اولیه آنان بررسی و در دستور کار قرارگرفت.

وی با اشاره به اینکه این حجم زیاد از ورود اتباع افغانستانی که به دلیل تغییرات کشورشان به وجود آمده است هزینه های متعددی در حوزه های مختلف برای کشور ما در بر دارد اظهار کرد: قاعدتاً جمهوری اسلامی ایران به تنهایی ازعهده حل این مشکلات برنمی آید و نیاز به حمایت و کمک سازمان های بین المللی دارد.

قاسمی دعوت از سفیران آلمان و نروژ در استان خراسان رضوی را درهمین راستا دانست و تصریح کرد: در این سفر به دنبال جذب اعتبارات و کمک های بین المللی در ایجاد زیر ساخت ها برای جدیدالورودها هستیم که با توجه به بازدیدهای انجام شده و قول های مساعدی که در این خصوص داده شد، امیدوارم بتوانیم بخش قابل توجهی از مشکلات مهمانشهر تربت جام را با کمک های بین المللی مرتفع سازیم.

گفتنی است مهمانشهر محمد رسول الله تربت جام در سال 1373 به مساحت هزار  هکتار تاسیس شد و پروژه های سازندگی از سال 1378 شروع شد که هم اکنون تعداد 515 خانوار با جمعیت 2240 با حمایت های دولت ایران و نهادهای بین المللی زندگی می کنند.

خبرنگار: مهدی حسینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها