خبرهای داغ:

استاندار سمنان: قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد در رفع مشکلات مصلی نمازجمعه شاهرود و سمنان

شاهرود_ استاندار سمنان گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مصلی شاهرود و سمنان بازدید و قول برطرف شدن مشکلات و حمایت از هنرمندان را داده اند.
کد خبر: ۹۴۳۸۲۰۸
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۸

استاندار سمنان: قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد در رفع مشکلات مصلی نمازجمعه شاهرود و سمنانبه گزارش خبرنگار بسیج، سیدمحمدرضا هاشمی در اختتامیه دوسالانه کتاب استان سمنان در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه استان سمنان استان دانشگاهی و سطح سواد از میانگین کشوری ۱/۸ درصد بالاتر است و هفتادهزار نفر دانشجو داریم، اظهار کرد: هزار نویسنده در استان فعالیت دارند و سالانه بیش از هزار جلد کتاب چاپ می‌شود و در حوزه داستان نویسی استان سمنان رتبه کشوری دارد و این استان فرهیخته و اهل علم است.
او با بیان اینکه استان سمنان در سطح کشور در حوزه فرهنگ و دین حرف برای گفتن دارد، افزود: ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارت عمرانی به استان تخصیص یافته که ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات است.
استاندار سمنان گفت: ۱۴/۶ درصد تسهیلات کشوری در اختیار واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان قرار گرفته و پروژه‌های وزارت فرهنگ در استان داریم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مصلی شاهرود و سمنان بازدید و قول برطرف شدن مشکلات و حمایت از هنرمندان را داده اند.

حضور ۱۳۴ کتاب در دوسالانه کتاب استان سمنان
فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه اختتامیه پنجمین دوسالانه کتاب استان سمنان در شاهرود برگزار شده است، افزود: در این برنامه افراد کتاب‌های خود را به دبیرخانه کتاب ارسال و در مسابقه شرکت و کتاب‌های برگزیده انتخاب و معرفی می‌شوند.
او ادامه داد: در این دوسالانه، ۱۳۴ اثر شرکت کردند از سراسر استان و ۱۹ اثر دانشگاهی بود و هیأت داوران هفت نفره از استان در سه مرحله داوری کردند و بیست اثر برگزیده انتخاب شدند که تقدیر می‌شود.
فلاح اضافه کرد: تمدن استان سمنان به پیشینه تاریخی و فرهنگی شاهرود وابسته است.
رضا نوری سفالگر برتر کشوری نیز در این مراسم به نمایندگی از جامعه هنرمندان شاهرود به سخنرانی پرداخت و خواستار توجه جدی به این شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتمع فرهنگی هنری آن شد و خواستار رفع تبعیض و بی عدالتی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها