خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر خبر داد

جذب ۵.۵ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز بهداشتی ملایر/ احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی در ملایر

همدان- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از جذب مبلغ ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات مراکز بهداشتی شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۹۱۴۴
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر کریم میرزایی در جمع خبرنگاران به فراز و نشیب‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان طی دو سال و نیم گذشته اشاره و اظهار کرد: با همت کادر درمان و اقدامات جهادی آنها در دوران شیوع بیماری کرونا توانستیم این بیماری را در سطح شهرستان مهار کنیم.

وی با بیان اینکه در این دوران یک بیمار کرونایی اعزامی به دیگر شهرها نداشتیم، گفت: تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های اکسیژن ساز بعنوان یکی از تجهیزات اصلی در مقابله با این بیماری کمک بسیاری به کادر درمان کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر به همبستگی ایجاد شده در دوران شیوع بیماری کرونا بین مدیران دستگاه‌های اجرایی اشاره و عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۹۷ درصد مردم واکسینه شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۲۲ هزار و ۵۳۹ نفر دُز اول، ۱۹۳ هزار و ۲۸۲ نفر دُز دوم، ۸۶ هزار و ۱۴۷ نفر دُز سوم و ۱۷۷ نفر دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند.

میرزایی با بیان اینکه افراد بالای ۷۰ سال، افراد دارای بیماری خاص و حجاج اعزامی به بیت الله الحرام در اولویت دریافت دُز چهارم واکسن کرونا هستند، افزود: واکسیناسیون کرونا در تمام مراکز بهداشتی شهرستان انجام می شود و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

وی به وضعیت آبی کرونایی شهرستان اشاره و مطرح کرد: این به معنای ریشه کن شدن کامل بیماری نیست و هنوز رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضروری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در ادامه از ابتلای ۵۴ هزار و ۸۷۵ بیمار کرونایی در شهرستان از ابتدای شیوع بیماری کرونا خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای اردیبهشت ماه در سطح شهرستان مرگ ناشی از بیماری کرونا و از سوم اردیبهشت ماه نیز بیمار بستری در بیمارستان نداشتیم.

وی در بخش دیگری به برنامه پنج ساله شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: گام به گام در راستای اقداماتی که باید طی ۵ سال در شبکه بهداشت انجام شود، پیش می‌رویم.

میرزایی از اخذ مجوز احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی در ملایر خبر داد و گفت: مجوز احداث بیمارستان با کمک نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و حمایت دانشگاه علوم پزشکی استان از وزارت خانه اخذ شده و اقدامات مربوط به جانمایی آن در حال انجام است.

وی با اشاره به بیمارستان ۹۶ تخته خوابه خیرساز روستای گوراب تصریح کرد: پیگیری های لازم برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) به ۵ دستگاه دیالیز خبر داد و یادآور شد: همچنین بیمارستان مهر به ۲ دستگاه دیالیز، یک دستگاه اکوکاردیوگرافی و یک دستگاه رادیولوژی مجهز شده و به بهره برداری رسیده است.

وی به جذب مبلغ ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات مراکز بهداشتی اشاره کرد و افزود: تمامی مراکز بهداشتی شهری و روستایی با هدف ارائه خدمتی در شان مردم به تجهیزات پزشکی مورد نیاز تجهیز شدند.

میرزایی همچنین از در نظر گرفتن مبلغ ۵ میلیارد تومان برای بازسازی مراکز بهداشتی خبر داد و گفت: پس از تخصیص این اعتبار، بازسازی مراکز بهداشتی طبق اولویت بندی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرستان ملایر شاخص بهداشتی قابل قبولی به نسبت میانگین کشوری دارد اما به طور قطع نیازمند پیشرفت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در ادامه به راه اندازی مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان مهر اشاره و اظهار کرد: با توجه به شیوع سرطان و نیاز شهرستان، این مرکز در بیمارستان مهر راه اندازی شده و به زودی تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه یک دستگاه ماموگرافی پیشرفته در بیمارستان مهر به شهروندان خدمات ارائه می دهد، تصریح کرد: با توجه به ضرورت افزایش جمعیت و تاکیدات مقام معظم رهبری، بیمارستان مهر به بخش هایی از جمله  LDR (واحدهای تک نفره زایمان طبیعی) مجهز شده است.

میرزایی از ۹۰ درصد پیشرفت فضای فیزیکی بخش خیرساز اورژانس بیمارستان مهر خبر داد و مطرح کرد: همچنین در بیمارستان مهر یک داروخانه شبانه روزی راه اندازی شده است.

وی در ادامه به جذب نیروهای متخصص، پرستار، ماما و نیروهای پشتیبانی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت خوبی از نظر حضور پزشکان متخصص در شهرستان داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر راه اندازی اورژانش بیمارستان امام حسین(ع) را منشاء خیر و برکت دانست و اضافه کرد: این اورژانس به عنوان یک بیمارستان کوچک رضایت مندی خوبی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر خدمات درمانی در شهرستان ارائه شده و درصد بسیار کمی از بیماران به استان ارجاع داده می شوند، گفت: مرکز تروما بیمارستان امام حسین(ع) خدمات مناسبی را به بیماران ارائه می‌دهد.

میرزایی از جذب اعتبار مورد نیاز برای بازسازی بیمارستان امام حسین(ع) خبر داد و اضافه کرد: پس از مشخص شدن پیمانکار پروژه، بازسازی انجام خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از مجمع خیرین سلامت شهرستان برای همکاری با مجموعه بهداشت و درمان، بیان کرد: به زودی عملیات اجرایی یک همراه سرای خیرساز نیز کلنگ زنی می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با اشاره به ۱۰ مرکز فوریت‌های پزشکی در سطح شهرستان و انجام ۱۵ هزار و ۹۴۰ ماموریت در سال گذشته، اظهار کرد: مجوز راه اندازی یک مرکز فوریت‌های پزشکی شهری و یک مرکز روستایی نیز اخذ شده و به زودی راه اندازی می‌شود.

وی در بخش دیگری به پیگیری های لازم برای جذب دانشجو در رشته های پیراپزشکی برای دانشکده پرستاری ملایر اشاره کرد و افزود: تاکنون مجوز جذب دو رشته فوریت های پزشکی و فناوری اطلاعات پزشکی اخذ شده و احتمالا از مهر ماه امسال دانشکده پرستاری در این دو رشته جذب دانشجو خواهد داشت.

میرزایی یکی از دغدغه های شبکه بهداشت را اخذ مجوز تاسیس دانشگاه علوم پزشکی برای شهرستان دانست و یادآور شد: تاسیس دانشگاه علوم پزشکی غوغایی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان ایجاد می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در پایان از مردم خواست به سلامت خود بیشتر اهمیت داده و از ورزش غافل نشوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات