خبرهای داغ:

جامعه‌ای به فرهیختگی می‌رسد که مسیر آن از علم و دانش گذر کند

شاهرود_ رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود در جلسه آغاز زنگ کتاب و فرصت مطالعاتی مدرسه شهید بهشتی شاهرود، فرهیختگی، رشد و تعالی یک جامعه را گذر از مسیر علم و دانش دانست.
کد خبر: ۹۴۷۶۲۰۲
|
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

جامعه‌ای به فرهیختگی می‌رسد که مسیر آن از علم و دانش گذر کندبه گزارش خبرگزاری بسیج، سید ابراهیم موسوی از آغاز و اجرای طرح زنگ کتاب و فرصت مطالعاتی مدارس شهرستان شاهرود، در راستای گسترش فرهنگ مطالعه وکتابخوانی این شهرستان خبر داد و با اشاره به لزوم استفاده از فرصت‌های موجود برای ترغیب دانش آموزان به مطالعه، اظهار کرد: ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم عمر رفته را بازگردانیم، ولی با مطالعه کتاب می‌توانیم حاصل یک عمر تلاش یک دانشمند را به دست آوریم و در زندگی خود به کار ببندیم.
او با اشاره به اینکه وقت همه دانش آموزان گران‌بها است، اظهار کرد: بنابراین شما باید قدر فرصتی را که دارید، بدانید و درزمینه کسب آموزش و علم تلاش و کوشش کنید.
وی ارزش آدمی را به علم و ایمان دانست و افزود: ایمان بدون علم ارزش ندارد و با مطالعه کردن علم آدمی افزایش می‌یابد.
موسوی با اشاره به اهمیت پیشرفت در علم گفت: جامعه‌ای به فرهیختگی، رشد و تعالی می‌رسد که مسیر آن جامعه از مسیر علم و دانش گذر کند و این جز با کتاب خواندن و مطالعه حاصل نمی‌شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود از توانایی‌ها و استعداد‌های خوب دانش‌آموزی برخوردار است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان با مطالعه کتاب و پرداختن به این مقوله مهم فرهنگی می‌توانند به اهدافی که دارند زودتر دست یابند.
او اجرای طرح زنگ فرصت مطالعاتی در مدارس به منظور آشنایی دانش آموزان به مطالعه را بسیار تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: مدیران و معاونین مدارس در کنار معلمین باتجربه می‌توانند دانش آموزان را در مسیر ترویج مطالعه در کنار کتب درسی یاری کنند.
گفتنی است؛ بر اساس این طرح مقرر شد هر هفته به صورت مستمر ساعتی به عنوان زنگ مطالعه کتب غیردرسی برای دانش آموزان این مدرسه معین و دانش آموزان با همراهی دبیر مربوطه برای مطالعه دریکی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان حضور یابند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها