44 سال افتخار/

روستاهای فراهان قبل انقلاب برق نداشتند/افزایش ۸۶۰ کیلومتری طول شبکه توزیع برق

رئیس اداره برق شهرستان فراهان گفت: قبل از انقلاب شبکه فشار متوسط نداشتیم، بعد از انقلاب با اولویت روستاهای بزرگتر انجام شد و هم اکنون ۸۶۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط شبکه توزیع برق در رفراهان وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۸۹۱۸۰
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

محمد عابدینی، رئیس اداره برق شهرستان فراهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فراهان؛ درخصوص تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه تأمین انرژی برق گفت: قبل از انقلاب شهرستان فراهان از نعمت برق برخوردار نبود و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا سال ۶۲ از طریق ژنراتور و با متصدی شخصی در شهر فرمهین تا ۵ کیلومتر انرژی مورد نیاز اهالی تأمین می شده است.

وی افززود: هم اکنون ۴۰ نفر نیرو در شرکت توزیع برق فراهان خدمت می کنند و در راستای تامین برق شهرستان خدمات رسانی دارند.

عابدینی اظهار کرد: قبل از انقلاب شبکه فشار متوسط نداشتیم، بعد از انقلاب و با اولویت روستاهای بزرگتر هم اکنون ۸۶۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط در فراهان وجود دارد.

رئیس اداره برق شهرستان فراهان بیان کرد: قبل از انقلاب فاقد ترانس برق کاهنده بوده و تأمین برق از طریق پست برق اختصاصی بود، در حال حاضر بالغ بر ۱۸۰ پست برق در شهرستان وجود دارد و در هر روستا یک پست برق داریم و در روستاهای بزرگ بالغ بر ۵ پست هوایی در مدار است.

عابدینی گفت: همچنین شبکه فشار ضعیف ۴۰۰ کیلومتر داشتیم که تا پایان امسال، کل شبکه فشار ضعیف در این شهرستان اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل می شود.

وی افزود: در روشنایی معابر به غیر از شهرها، بالغ بر ۱۴ هزار چراغ برق در روستاها داریم و ۳ تای آن ها به چراغ کم مصرف تبدیل شده است.

رئیس اداره برق شهرستان فراهان هره مندی خانوارها از انرژی برق پایدار را از برکات نظام اسلامی در فراهان دانست و افزود: فعالیت پست برق ۲۳۰ هزار کیلو ولت در فرمهین از لحاظ استراتژیک مهم است چراکه خطوط انتقال، شهرستان های تفرش، فراهان، آشتیان و کمیجان و خنداب را پشتیبانی می کند.

عابدینی به وجود ۷۸۰ پست برق در بخش کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: حفظ رشد قابل توجه صنعت برق کشور پس از انقلاب به وسیله اصلاح الگوی مصرف برق می‌تواند زمینه توسعه کشور را با سرعت بیشتری مهیا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار