نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت شیخ صدوق (ره) در شهرری برگزار می شود

نخستین کنگره بین المللی بزرگداشت شیخ صدوق (ع) با اجرای 313 برنامه مختلف در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی ، قرآنی، ورزشی، هنری، عمرانی و... از مراسم افتتاحیه چهاردهم اردیبهشت تا مراسم اختتامیه در روز ششم اسفند ماه امسال در شهرری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۰۸۷۲۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

سید جلال عرفانیان  دبیر کنگره بزرگداشت شیخ المحدثین شیخ صدوق (ع)   در   نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مراسم افتتاحیه نخستین کنگره حضرت شیخ صدوق روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در   آستان شیخ صدوق ابن بابویه شهرری  با سخنرانی  آیت الله حسینی بوشهری عضو خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین کشور برگزار می شود.  

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در صحیفه جلد 18 گفت: در جمهوری اسلامی اگر از کسی سئوال شود و نگاه آخر الزمانی نداشته باشد خائن و خطر ساز است. رهبر معظم انقلاب نیز همیشه گلایه داشته اند که چرا جوانان اسامی ورزشکاران و فوتبالیست ها را می دانند اما بزرگان فقه و علمای کشور را نمی شناسند. وی ادامه داد: شخ الواعظین شیخ صدوق علیه الرحمه  جزو بزرگانی است که آنچه که باید در مورد ایشان گفته و شنیده می شد انجام نشده است.

 عرفانیان افزود: شعر خاص ویژه شیخ صدوق، سروده شده و قرار است گروه تواشیح بین المللی نورالساجدین سرود ویژه بزرگداشت شیخ صدوق را اجرا کند.

  

عرفانیان اظهار داشت: 313 برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادیف معماری، ورزشی، هنری ویژه  بزرگداشت حضرت صدوق (ره) از مراسم افتتاحیه کنگره در چهاردهم اردیبهشت تا ششم اسفند ماه مصادف با نیمه شعبان و ولادت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در طول سال جاری برگزار خواهد شد .

 

 وی خاطرنشان کرد: هر روز به نیت 313 نفر از یاران امام عصر(عج) به نیابت از یکی از شهدای مقاومت بین المللی، فاطمیون، حشدالشعبی، زینبیون، حسینیون و ... خدمتی ارائه خواهد شد.

  همچنین بعد از پایان افتتاحیه جشنواره بزرگ بین المللی برای اولین بار هنرهای هفتگانه در زمینه:  فیلم کوتاه، فیلم بلند، سریال و اپیزود اجرای تئاتر خیابانی و کنسرت موسیقی به صورت تخصصی برای شناساندن هرچه بیشتر این عالم ربانی و محدث بزرگ اسلامی به جهانیان برگزار خواهد شد.

  ایجاد سلامت کده و دارالشفای شیخ صدوق و ترجمه   آثار و کتب ایشان به زبان‌های مختلف   روسی، اسپانیایی و انگلیسی و نیز   برپایی موکب شیخ صدوق در ایام اربعین  از دیگر اقدامات کنگره بین المللی شیخ صدوق است.

  دبیر کنگره بزرگداشت شیخ المحدثین شیخ صدوق (ع) در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: پدر بزرگوار شیخ صدوق، علی بن حسین بن موسی بن بابویه از علما و فقهای بزرگ زمان خود بود. گرچه در آن روزگار، عالمان و محدثان بسیاری در قم می زیسته اند ولی پرچم هدایت و مرجعیت بر دوش این عالم عابد و محدث زاهد یعنی علی بن بابویه (پدر شیخ صدوق ) بوده است.

پدر شیخ صدوق به سفارش امام حسن به کار تجارت روی آورد . پدر شیخ صدوق در زندگی صاحب فرزند نمی شد بعد از غیبت؛ چدر شیخ صدوق توسط سه تن از نواب     به حضرت صاحب الزمان(عج) سفارش می کند که ایشان دعا کنند تا وی صاحب فرزند شود و به دعای آن حضرت پدر شیه صدوق صاحب فرزندانی می شود.

  •  

 

ارسال نظرات