خبرهای داغ:
تبریز- مدیرکل راه و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرساری آذربایجان شرقی از تخصیص دو میلیارد و 128 میلیون تومان از اعتبارات سفر دوره اول رئیس جمهور به راه و شهرسازی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۸۵۶۷
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر بخشی زاده در جمع خبرنگاران افزود: در سفر دور اول رئیس جمهور به استان چهار میلیارد و 690 میلیون تومان برای مجموعه راه و شهرسازی(اداره کل پایانه شرکت آزادراه های شمالغرب کشور و شرکت ساخت استان) مصوب شده بود که مبلغ دو میلیارد آن را توانستیم  جذب کنیم.

وی ادامه داد: اعتبارات مصوب شده معمولا برای دو سال مصوب می شود که با توجه به محدود بودن فصل کاری در استان ما این زمان سه سال در نظر گرفته شده است.

بخشی زاده اظهار امیدواری کرد در سفر اخیر رئیس جمهور نیز با توجه به نیاز طرح ها برای تکمیل و همچنین طرح های آماده بهره برداری و افزایش قیمت ها، اعتبارات خوبی را به استان اختصاص دهند.

وی در ادامه به طرح های آماده و قابل بهره برداری در سفر اخیر رئیس جمهور اشاره و بیان کرد: یکی از اولویت دار ترین طرح ها خط راه آهن بستان آباد - تبریز است که پس از 22 سال آرزوی دیرینه مردم بوده و با افتتاح این خط چهار ساعت از زمان سفر مردم برای تردد کاهش می یابد.

بخشی زاده افتتاح ساختمان ثبت احوال، کتابخانه ستارخان و ایستگاه هواشناسی میانه را از دیگر طرح های آماده بهره برداری استان برشمرد.

وی همچنین از افتتاح یازده هزار و 500 واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن نیز خبر داد و گفت: 242 واحد نیز در قالب طرح بازآفرینی شهری طی روزهای گذشته افتتاح شد.

بخشی زاده افتتاح تقاطع همسطح هریس را از دیگر موارد افتتاح سال گذشته راه و شهرسازی استان عنوان و بیان کرد: علیرغم اینکه به این طرح در سفر رئیس جمهور مبلغی اختصاص نیافته بود زمستان سال گذشته تکمیل و افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین افتتاح باند رفت خواجه- ورزقان به طول 13کیلومتر را از دیگر موارد افتتاح شده سال 1401 نام برد و گفت: باند برگشت آن نیز به طول 12 کیلومتر در حال ساخت و تکمیل است و آبان ماه به بهره برداری می رسد.

بخشی زاده افتتاح باند رفت قطعه سه صوفیان- شبستر به طول 10 کیلومتر، باند برگشت جلفا- مرند به طول چهار کیلومتر، تکمیل بزرگراه بستان آباد- سراب به طول 12 کیلومتر و پل قوری چای میانه با شش دهنه را از دیگر طرح های افتتاح شده سال گذشته برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها