خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به افتتاح تصفیه خانه فدک شاهرود و تحت پوشش قرار گرفتن ۱۷ هزار نفر گفت: هنوز ۴۰ روستای استان سمنان با مشکل آب روبرو و با تانکر آبرسانی می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۳۶۸۷۳
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

افتتاح تصفیه خانه فدک شاهرود/آبرسانی به ۴۰ روستای استان سمنان با تانکربه گزارش خبرنگار بسیج، محمد طاهری مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب فدک شاهرود با حضور، وزیر کشور، استاندار سمنان و سایر مسئولین با بیان اینکه مشکل اصلی استان سمنان و شهرستان شاهرود آب است و با شروع فصل گرما تنش آبی را شاهد هستیم، افزود: ۱۱۵ میلیون متر مکعب آب استان سمنان است و ۸۵ میلیون مترمکعب آب شرب داریم که در پیک ۷۵۰ متر مکعب در استان کمبود داریم.
او افزود: قرارگاه محرومیت زدایی در طرح آبرسانی کمک و ۲۶۰ روستا آبرسانی شده و ۴۰ روستا با تانکر سیار آبرسانی می‌شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان افزود: در شاهرود ۱۱۵ روستا داریم که ۲۰ روستا مشکل آب دارد و در کل ۵۰ درصد روستا‌ها مشکل آب پایدار دارند.
او به اصلاح شبکه آب تاکید کرد و گفت: ۱۴۰۰ کیلومتر نیاز به اصلاح شبکه آب در شهر‌های استان سمنان است و با فرسودگی شبکه ۲۵ درصد پرت آب داریم.
طاهری با اشاره به تصفیه خانه فاضلاب، اظهار کرد: شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار جمعیت، فقط ۱۶ هزار خانوار انشعاب فاضلاب دارند و تصفیه خانه اول را داریم و این تصفیه خانه دوم برای مسکن‌های مهر با دبی ۳۰ لیتر در ثانیه است و تاکنون ۲ هزار انشعاب وصل شد ه و ۳۰ میلیارد اعتبار هزینه شده تا پنج هزار مشترک اضافه شوند.
او با بیان اینکه در استان سمنان ۲۷ درصد مردم تحت پوشش فاضلاب هستند که یک عقب ماندگی کلی نسبت به کشور داریم، چون ۱۰ سال دیرتر شروع کردیم، گفت: برای شبکه جمع آوری و خط انتقال ۱۷۰ کیلومتری ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برآورد است که سالانه ۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه این پروژه سال ۱۳۹۸ آغاز شده و جزو پروژه‌های نیمه تمام بوده است، افزود: این تصفیه خانه ۱۷۷۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده و دبی ورودی ۲۶۵۰ مترمکعب در روز را دارد و فرایند تصفیه به روش sbr است و کیفیت لجن تصفیه شده آن کلاس b میکروبی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها