خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیر مرکز همودیالیز رضویان شاهرود با اشاره به وجود ۴۸ تخت فعال و ۱۸۰ بیمار دیالیزی، گفت: به دلیل املاح معدنی زیاد آب، استفاده از تصفیه آب خانگی باید فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۹۵۵۳۹۷۲
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲

۱۸۰ بیمار دیالیزی در شاهرود/ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب در کاهش بیماری‌های کلیویدکتر بصیری در گفتگو با خبرنگار بسیج به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی با شعار حفاظت از کلیه در برابر فشار و قند خون در مرکز همودیالیز رضویان شاهرود با گرامیداشت این هفته با بیان اینکه سه مرکز دیالیز در شهرستان شاهرود فعالیت دارند، افزود: مرکز همودیالیز رضویان با ۱۸ تخت، بیمارستان امام حسین (ع) با ۱۸ تخت و بیمارستان خاتم الانبیا (ص) با ۸ تخت فعالیت دارند و ۴ تخت نیز در شهرستان میامی فعال است.
او با بیان اینکه هفته حمایت از بیماران کلیوی از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه است، گفت: در شهرستان شاهرود قریب به ۱۸۰ بیمار دیالیزی وجود دارد که به دلایل مختلفی درگیر این بیماری می‌شوند که علت آن فشار خون، دیابت، سنگ کلیه و کیست‌های کلیوی است.
۱۸۰ بیمار دیالیزی در شاهرود/ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب در کاهش بیماری‌های کلیویمدیر اجرایی مرکز همودیالیز رضویان شاهرود زیاد بود دیابت و فشار خون و قند خون در شهرستان را علت بالا بودن بیماران دیالیزی عنوان کرد و افزود: ۵۷ بیمار پیوند کلیوی در شهرستان هستند که از کمبود دارو آزرده خاطر هستند و امیدواریم مدیریت درمان شهرستان و وزارتخانه با برنامه ریزی دارو‌های این عزیزان را تامین کنند.
او از خیرین و حامیان از جامعه دیالیزی شهرستان بویژه خانواده‌های قزوینی، سیف هاشمی، ابراهیمیان و منتظری که حامیان قدیمی این جامعه هستند تشکر کرد.
بصیری با بیان اینکه آب شاهرود دارای املاح زیاد و خوب است و این املاح سبب ایجاد سنگ کلیه و بیماران کلیوی می‌شود، اظهار کرد: آب شاهرود در استان گواراست، اما املاح آن سبب این بیماری می‌شود و این را از تخت‌های دیالیز موجود در استان هم می‌توانیم متوجه شویم که سمنان ۱۴ و دامغان ۹ تخت دیالیز دارد و شاهرود ۴۸ تخت فعال.
۱۸۰ بیمار دیالیزی در شاهرود/ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب در کاهش بیماری‌های کلیویاو با بیان اینکه این املاح نعمت بزرگ خدا هستند، اما ایجاد سنگ نیز می‌کنند به استفاده از تصفیه آب خانگی تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ سازی شود تا مردم از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی مانند سایر شهر‌های استان استفاده کنند که در روند کاهش سنگ کلیه در شهرستان کمک می‌کند.
مدیر مرکز همودیالیز رضویان شاهرود بر فرهنگ سازی در کاهش فشار خون و قند خون و در راستای آن کاهش بیماری‌های کلیوی در شهرستان تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها