خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۹۴۴۳۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵

سرهنگ محمد جمالی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن تبریک هفته معلم و عقیدتی و سالروز تاسیس سپاه گفت: سازمان بسیج فرهنگیان یکی از اقشار بیست‌گانه است که در جهت ارتقا و توانمندی آموزش و پرورش در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، معنوی، بصیرتی و جهادی خدمت می‌کند.

 

او افزود: بیش از ۴۵ کانون بسیج فرهنگیان در سطح استان فعالیت دارند و هر جا که آموزش و پرورش وجود داد یک کانون بسیج فرهنگیان نیز در آن فعال است.

 

سرهنگ جمالی در ادامه یاد و خاطره ۲ شهید حبیب شریفی راد و حاج رضا مولایی ۲ شهید برجسته فرهنگی دفاع مقدس و مدافع حرم گرامی داشت و افزود: نقش بسیج فرهنگیان در حوزه برنامه‌های فرهنگی اهمیت دارد و از جمله آن برگزاری اردوهای راهیان نور فرهنگیان است که برای اولین بار در کشور امسال برگزار شد.

 

مسئول بسیج فرهنگیان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزش در کشور نبود اردوی راهیان نور فرهنگیان را یک خلا ارزیابی کرد که باید به آن پرداخته می‌شد، بنابراین به صورت رسمی استان خوزستان به بسیج فرهنگیان کشور پیشنهاد برگزاری اردوهای اختصاصی فرهنگیان را داد که در سال ۱۴۰۲ عملیاتی شد.

 

به گفته سرهنگ جمالی برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ هزار آموزگار با محتوا، ساختار و راهکار مجزا فقط فرهنگی در مناطق جنگی آشنا شدند.

 

او با اشاره به اینکه خوزستان میزبان تمامی افراد از سراسر کشور بود، یادآرو شد که از استان نیز ۷ هزار فرهنگی در منطقه آبادان و اروند و بازدید علمی حضور یافتند که هم راهیان نور و هم اردوی راهیان پیشرفت برای آنان برگزار شد.

 

سرهنگ جمالی همچنین اشاره کرد که در منطقه شهدای هویزه نیز چنین اردویی برگزار شد که از نمایشگاه هوا فضای سپاه و پالایشگاه هویزه خلیج فارس نیز بازدید شد و در مجموع در راهیان نور کار بسیار بزرگی صورت پذیرفت.

 

مسئول بسیج فرهنگیان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان به برگزاری دوره های «طرح ولایت» اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها در جهت جهاد تبیین بودند و در قالب دوره های ضمن خدمت کمک خوبی به مجموعه آموزش پرورش داشت؛ ۴۰ ساعت در سطح استان برگزار شد در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار نفر و در سال ۱۴۰۲، بیش از ۵ هزار نفر شرکت داشتند و برنامه پیشنهادی برای امسال نیز شرکت ۱۰ هزار نفر است که در سطح استان و مشهد مقدس اجرا می‌شود.

 

سرهنگ محمد جمالی با بیان اینکه هم راستا با برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان در سطح تمامی ادارات و مدارس یادواره شهدا برگزار شد، اظهار داشت: این اقدام در جهت احیای فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس بود.

 

او در خصوص اجرای برنامه‌های بسیج فرهنگیان توضیح داد: جشنواره های علمی و همایش های فصلی برگزار می‌شوند و معمولا با توجه به مناسبت های مختلف برنامه‌هایی تحت عنوان نمایشگاه فرهنگی، اجتماعی، بصیرتی، عفاف و حجاب برگزار می کنیم و بیش از ۱۰۰ غرفه در پارک جزیره که متبرک است به شهدای گمنام برپا می‌شود تا فرهنگیان و خانواده آنها بتوانند از آن بازدید کنند.

 

سرهنگ جمالی فضاسازی، تشکیل ستاد و تشکیل کمیته های هماهنگی و مصاحبه های تلویزیونی را از برنامه‌های پیش از آغاز هفته معلم دانست سپس گفت: اما برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز در طول هفته معلم در نظر گرفته شده که مهم ترین آنها دیدار برخی از فرهنگیان با رهبر انقلاب در روز ۱۲ فروردین است.

 

او افزود: با توجه به اینکه استان ما 

استان ما شهید شاخص فرهنگی کشوری و اولین شهید فرهنگی شهید حاج رضا ملایی را دارد، از صدا و سیمای کشوری و استانی دعوت شده تا مستندی در خصوص زندگی نامه این شخصیت تهیه شود؛ از دانش آموزان این معلم شهید دعوت شد تا مصاحبه کنند، ضمن آنکه ۲ تن از دانش آموزان این معلم شهید همراه با وی در یک عملیات به شهادت رسیدند و بسیار مورد توجه است معلم و دانش آموز هم در دفاع مقدس و هم در دفاع از حرم در یک سنگر بودند و در یک عملیات آزاد سازی به شهادت رسیدند.

 

مسئول بسیج فرهنگیان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه بیش از ۷۰ برنامه در هفته معلم اجرا می‌شود، بیان کرد: افتتاحیه دوره های طرح ولایت، بازدید‌های علمی، اجرای همایش بزرگ هفته معلم در سالن فجر و سالن امام رضا شرکت نفت با دعوت از مسئولین کشوری، رونمایی از کتاب فرهنگیان نخبه، میز خدمت در نماز جمعه برای مطرح کردن مشکلات فرهنگیان در حضور شورای آموزش و پرورش، تهیه مستند «معلم باشی» و برگزاری مسابقات فوتبال در ۴۰ منطقه از دیگر برنامه‌های بسیج فرهنگیان برای هفته معلم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار