خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شیروان

خبرنگاری شغل نیست، هنر است

حجت الاسلام منفردی؛ نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه شیروان گفت: خبرنگاری شغل نیست، هنر است، اگر قائل به شغل بودن حرفه خبرنگاری باشیم، از مشاغل بسیار سخت است.
کد خبر: ۸۷۲۶۱۷۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ "حجت الاسلام علی منفردی"نماینده ولی فقیه در سپاه شیروان در آیین تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران شیروان گفت: شغل شریف خبرنگاری بازی با مرگ است، گاهی در این بازی، مانند خبرنگار جمهوری اسلامی، "شهید صارمی و شهید رهبر"شهادت به سراغش می آید که هنوز صدای شهید رهبر قلبها را به یاد دفاع مقدس می اندازد.

وی گفت: خبرنگاری شغلی است که حقوق و دستمزد خاصی ندارد و در زمان های متفاوت، کوه و دشت و بیابان نمی شناسد و رسالت خود را در این عرصه انجام می دهد.

حجت الاسلام منفردی گفت: گاهی خبرنگاران با هزینه شخصی دست به انعکاس اخبار می زنند تا جامعه بیدار بماند و مثل جامعه عربستان و ترکیه خفته نشود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شیروان گفت: خبرنگار به خاطر اهمیت شهر، کشور و دیار خود خبری را ارسال می کند تا بگوید شهر، زنده و پویا است که تمام این سعی و کوشش ها غیر از عشق و علاقه، چیز دیگری نیست.

وی گفت: خبرنگاری، به ظاهر شغلی شریف و آرام است ولی در باطن شغلی پررنج و حساس است و این شغل، از برون دل می برد و از درون دل می‌ترکاند.

حجت الاسلام منفردی در ادامه با اشاره به خصوصیت های خبرنگار، گفت: امانت داری و صداقت و نقل عین مطالب و رعایت ملاحضات سیاسی و فرهنگی برخی از وظایف و خصوصیات خبرنگاران است.

وی افزود: خبرنگار باید جسارت و اراده مستحکم برای پیگیری برخی از سوژه های خبری داشته باشد و در این راه تلاش کند.

وی تاکید کرد: خیلی از موانع اقتصادی با گزارش خبرنگاران برطرف شده اند و با انعکاس مشکلات مردم از سوی خبرنگاران بسیاری از آنها در پی آگاهی و اطلاع ملتها، رفع می شوند.

حجت الاسلام منفردی با اشاره به اینکه خبرنگاری شغل نیست افزود: خبرنگاری شغل نیست، هنر است، اگر قائل به شغل بودن حرفه خبرنگاری باشیم، از مشاغل بسیار سخت است.

وی افزود: خبرنگاران در دوران کاری خود دچار افسردگی، مشکلات روحی، گوارشی، و اختلالات شدید جسمی می شوند و همچنین دچار شتابزدگی و... می شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه شیروان گفت: پزشکان می گویند، یکی از مشاغل پر خطر، با استرس و مشکلاتی که دارد، شغل خبرنگاری است .

وی گفت:  با مشکلاتی که این حرفه دارد؛ خبرنگاران چند وظیفه مهم از جمله حفظ و تقویت نظام، انعکاس برکات نظام، عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیاده کردن رهنمودهای ایشان، دارند و در ادامه افزود: تبیین جایگاه مقدس ولی فقیه نیز یکی از وظایف خبرنگاران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها