خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان:

پرده‌برداری از سایت‌های موشکی تقویت تیم ایران در مذاکرات بود

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: اگر در زمان مذاکرات هسته ای سپاه از سایت‌های موشکی خود پرده برداشت این نه نشانه ضعف ما در مذاکرات هسته‌ای بلکه نشانه تقویت تیم مذاکره‌کننده ما در این مذاکرات بود و جفا در حق ملت و کشور ما بود که اینها به نمایش گذاشته نمی شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۱۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
پرده‌برداری از سایت‌های موشکی نشانه تقویت تیم ایران در مذاکرات بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سردار مظاهر مجیدی در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 850 شهید شهرستان نهاوند و 14 شهید مدافع حرم اظهار داشت: زمانی که تاریخ انقلاب اسلامی و کشور ایران را مطالعه می کنیم می بینیم خرمشهر همیشه در نگاه دشمن بود که به نوعی بتوانند این قطعه عزیز کشور ما را از جمهوری اسلامی جدا کنند .

وی با بیان اینکه خرمشهر در تاریخ چهار بار توسط دشمن از ایران جدا شد، افزود: سه مرتبه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود که این اتفاق افتاد و متاسفانه هروقت خرمشهر تصرف شد برای باز پس گیری آن امتیازهای بزرگی از کشور ایران گرفته شد.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان اضافه کرد: برای اولین بار وقتی که استکبار طمع کرد که خرمشهر را از ما بگیرد و آن لشکر تا بن دندان مسلح عراق را بسیج کردند وقایع و حوادثی رخ داد که برای تاریخ ایران همیشه به عنوان یک الگو و سرمشق باقی خواهد ماند.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به خاطرات دفاع مقدس و جنگ هشت ساله و همچنین فتح خرمشهر گفت : در سال های 60 و 61 عملیات های بزرگی رخ داد و دشمن در تمام مراحل به کشور ما تاخت اما مواضع دفاعی که برای خرمشهر ایجاد شد در هیچ جای کشور ما دیده نشده بود و طرح های استکبار نظامی در منطقه خرمشهر برای دفاع پیاده شد.

* نقش استان همدان در عملیات بیت المقدس بی‌نظیر بود

سردار مجیدی ابراز داشت: خرمشهر در یک مثلث سه ضلعی قرار دارد که از این سه ضلع طبیعت جغرافیایی منطقه می توان استفاده کرد و خرمشهر را دفاع کرد و عراقی‌ها در این سه منطقه مواضع متعددی را ایجاد کردند که خوشبختانه توسط نیروهای انقلابی ما دشمن نتوانست به هدف خود که فتح خرمشهر و رسیدن یک هفته ای به پایتخت بود، برسد.

وی گفت: نقش استان همدان در عملیات بیت المقدس یکی از بزرگترین عملیات های دفاع مقدس است، بسیار بی نظیر بود.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان افزود : حضور تیپ 3 زرهی همدان در کنار رودخانه کارون به فرماندهی امیر سرلشکر جوادی، حضور لشکر محمد رسول الله(ص) که از نیروهای تهران بود ولی بستر و ساختار این لشکر را فرزندانی از همدان تشکیل می دادند به فرماندهی حاج احمد متوسلیان، جانشین فرماندهی سردار شهید محمود شهبازی و مسئول طراحی واطلاعات این لشکر سردار همدانی بودند که این عملیات بی نظیر شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس مدیون سردار شهید «همدانی» است، گفت: کمتر نیروی انقلابی پیدا می شود که به عقبه دشمن برود و استعداد و سلاح هاو نیروهای دشمن را شناسایی کند اما سردار همدانی این کار را انجام داد و در کمتر از 24 روز توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و باید بگوییم که عملیات بیت المقدس مدیون سردار همدانی و سرداران شهیدی چون او هستند .

*امروز ایران با نیروهای انسانی توانمند جزء قوی‌ترین کشورهای جهان است

سردار مجیدی افزود : اگر در خصوص خرمشهر و این حماسه بزرگ صحبت می کنیم، می خواهیم که نسل جوان ونوجوان ما بیشتر با مقاومت ها ودلاوری‌های زنان و مردان دفاع مقدس آشنا شوند آنهایی که دشمن چشم طمع را از کشورمان دور کردند و امروز برای ادامه انقلاب و مبارزه با استکبار جهانی نیازمند این هستیم که در مسیر دفاع مقدس گام برداریم که یکی از برکات دفاع مقدس بود .

وی در ادامه به مسائل روز کشور پرداخت و گفت : باید تفکر و قابلیت های خودمان را شناسایی کنیم و در مقابل استکبار جهانی از آن بهره ببریم .

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان بیان داشت: اگر در زمان مذاکرات هسته ای سپاه از سایت‌های موشکی خود پرده برداشت این نه نشانه ضعف ما در مذاکرات هسته‌ای بلکه نشانه تقویت تیم مذاکره‌کننده ما در این مذاکرات بود و جفا در حق ملت و کشور ما بود که اینها به نمایش گذاشته نمی شد .

وی عنوان کرد: تجربه 38 ساله انقلاب نشان می دهد که هرجا با قدرت و توان ورود پیدا کردیم دشمن مایوس خواهد شد بنابراین باید با تمام قدرت و توان در مقابل دشمن بیایستیم.

سردار مجیدی یادآور شد: اگر امروز امنیت را در کشور خود می بینیم به خاطر حضور کارشناسان نظامی ما در منطقه است که توانستند آرامش و امنیت را ایجاد کنند، اگر هوشمندی نیروهای نظامی و اطلاعاتی و نیروهای مسلح نبود ما هم مشکل کشورهای دیگر را داشتیم اما خداوند را شاکر هستیم که با نیروهای انسانی توانمند جزء قوی‌ترین کشورهای جهان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات